Wednesday, August 24, 2016

PVC pencereler de boyandı..

2016 yazı sanırım blogger lık hayatımın en tembel yazı oldu.. Gerçekten çok sıcak bir yaz geçirdik ve Eylül'e yaklaştığımız şu günlerde bile hala öğle saatlerinden akşama kadar klima altında oturuyoruz.. Gerçekten çok bunalttı bu yaz sıcakları beni.. Şu sıralar aklımda yine bir sürü proje özlemle sonbahara girmemizi, havaların birazcıkta olsa serinlemesini bekliyorum.. Ama havalar sıcak olsa da Sevgili ile beraber çok uzun zamandır aklımızda olan bir şeyi denemek fırsatı bulduk ve en sonda kahverengi halini görebileceğiniz şu pimapen pencereleri beyaza boyadık..


Çok eskiden National Geography dergisinde ''blond anxiety'' yani sarışın olma kaygısı diye çevirebileceğimiz bir şey okumuştum.. Saçlarına güneşten açılmış gibi sarışın bir gölge vermekle başlayan saçları sarıya boyama serüveninin kimi kadınlar için kısa sürede, yeteri kadar sarışın olamadım diyerek civciv sarısı hallerine geçişi anlatan bir terimdi.. Kuaförlerimizin de bu konuda ellerinden geleni esirgemediğini de unutmamak lazım tabii.. Her neyse saçımı hiç sarıya boyatmadım ama ev konusuna gelirsek bende uzun süredir 'white anxiety' yeteri kadar beyazlayamama kaygısına kapıldığıma eminim.. İşte sanırım bu nedenden o kahverengi pimapenler beni bayağı ciddi anlamda rahatsız ediyordu..


Plastik boyamayı denemek için bir sürü boya not almıştım ama sonunda şu ana kadar denediğimiz en kuvvetli astar boya ile ufak bir deneme yapalım dedik ve mutfak seramiklerini boyamada çok başarılı sonuç veren boyalarla  sıcağa aldırmadan Sevgili işe koyuldu..


Bu tarz boyama işlerinde fotoğraflarda da göreceğiniz gibi özenli bir şekilde boya taşmaması gereken yerleri bantlamak çok önemli.. Çoğu zaman sıkıcı bir iş olabiliyor ama iyi sonuç almak için o sıkıntıya girmeye kesinlikle değer.. İstediğimiz sonuca ulaşmak için 2 kat astar boyadan sonra, 3 katta beyaz boya atmak yetti.. Kullandığımız boyaların detayına seramik boyama ile ilgili yazdığım buradaki yazıdan ulaşabilirsiniz.. Mutfak seramiklerini artık neredeyse 2 yıldır hiç bir sorunla karşılaşmadan kullandığım için bu boyayı orada gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim ama pvc'deki dayanıklılık sonuçlarını size ancak bir süre sonra verebilirim.. Bu arada bu pencereler balkonda olduğu için şimdilik sadece dışa bakan kısımlarını, oturduğumuz sitenin düzenini bozmamak için beyaza boyadık ama iç kısımlara bakanları turkuaz ya da maviye boyamak gibi planlarım da yok değil hani :))


Ve son bir ipucu: Bu sıcak ve rüzgarlı günlerde boya çabuk kuruduğu için tüm boyama işlerini bir güne sıkıştırabilirsiniz ama sonra bantları çıkarmak için bırakın boya 3-4 gün kurusun iyice sertleşsin ki bantları çıkartırken, boyadığınız yerleri de kaldırmayın.. Hatta bantları kaldırırken bir maket bıçağı yardımı ile bantı kesebilirseniz çok daha iyi sonuç alırsınız..

Ve son fotoğrafta da boyanmadan önceki hali...


24 comments:

  1. işte budur diyorum. şahane olmuş, şahane:) emeklerinize sağlık. o boyalar joker:) sürekli su ile temas eden yerlerde bile sorun yaşatmıyorsa, oencerelerde de birşey olmaz diyorum. ben de evin bir odasinin penceresini icerden sari boyamayi dusunuyorum uzun zamandir, denesem mi bilemedim:)) iyi gunlerde keyifle kullanin.
    sevgiler

    ReplyDelete
  2. Şahane olmuş. Aynı beyazlık takıntısına ben de sahibim sanırım. Hep şstediğim ve kafa yorduğum şeydi pencereler. İyi sonuç veren bir uygulamayla içimi ferahlattın . Gülegüle kullan Ayşegül. Sevgilinin de eline sağlık.

    ReplyDelete
  3. Beautiful photo :)
    I'm folowing you :)

    ReplyDelete
  4. Çok çok çok iyi etmişsiniz :)

    ReplyDelete
  5. süpersin gerçekten, benim gibi herşeyi beyaza boyatıyorsun :-) sadece ben böyle olduğuma sandım ama demek ki tek değilim :-)))) sevgiler

    ReplyDelete
  6. süper olmuş gerçekten de çoook beğendim güle güle kullanın.
    Ünver

    ReplyDelete
  7. selamlar, bu akdeniz, marin her ne sitilse artık çok beğeniyorum , sizin ki de çok zarif ve hoş olmakta.. zemini de mi boyadınız ?

    ReplyDelete
  8. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz. Sizler de istanbul pimapen tamiri ve pimapen tamiri sitesinden ayrıntılı bir şekilde bilgi alabilirsiniz.

    ReplyDelete
  9. day deo the nhan vien - PRICE WORKING WELDERS
    YOYO TUTORIAL - TUTORIAL - TEAM - STUDENT - Bang ten nhan vien nhua pvc
    We specialize in the manufacture of nhua pvc la gi products for students in grades 1-2-3. With various designs depending on the design requirements of your company, school authorities, ... Especially the products are processed printing company logo, slogan print or brand image.
    Contact: the nhan vien nhua pvc or print shop in day deo the nhua

    ReplyDelete
  10. Decotone su bazlı pvc boyaları ile pencerelerinizi istediğiniz renge boyayabilirsiniz.

    ReplyDelete
  11. Boya olarak ne kullandınız bende beyaz PVC lerikahverengiye boyamak istiyorum

    ReplyDelete