Monday, December 2, 2013

Peçete dekopajı nasıl yapılır? / How to decoupage napkins?


Boyadığım teneke kutuları gösterdiğim buradaki yazımdan sonra, peçete dekopajının nasıl yapıldığını ve kullandığım malzemeler konusunda sizlerden bir kaç soru aldım . Bilebildiğim kadarıyla aşağıda detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım...

After I showed you the cans I painted here, I received couple questions about the materials I used as well as how to make napkin decoupage. Below you will find a tutorial..


Bu yazı içinde bir teneke kutu boyayıp üzerine, peçete ile dekopaj yapmaya çalıştım. İşte temel malzemeler.. Kullandığım yapıştıcının tam adı Art Potch Lack&Leim..Alt kısmında is Art Potch for napkin technique, yanı peçete tekniği için yazıyor..

I tried to paint and decoupaged another tin box for this post..Here are the necessary materials..Brand of the glue I used is: Art Potch Lack&Leim - Art Potch for napkin technique..



Kullandığımız peçetelerin pek çoğu 3 kat olarak satılıyor..Peçete dekopajı için sadece en üstteki desenli kata ihtiyacımız var..Diğer iki katı ayırıp atmayı unutmayınız..

Most of the napkins we use come in three layers. We only need the upper layer with the design..Dont forget to remove the below two layers..


Peçete dekopajını koyu renkli zeminlere yapamazsınız, yapıştıracağımız peçetenin kendini tam renkleri ile göstermesi için mutlaka açık renk zemin üzerine uygulamalıyız..Benim kullanacağım peçeteninde zemini beyaz olduğu için sorun yok, ancak kullanmak istediğiniz desen farklı renkte zeminli bir peçeteden geliyorsa, o zaman deseni keserek çıkarmanız lazım..Yine sadece en üst katı kullanacağız..

You have to decoupage napkins on light colored bases in order to get the full colors..As the base of the napkin I am going to use for this project is also white, there is no problem..But if the figure you want to use is on a colored base, you have to cut it, and again dont forget to use the top layer..



Yukarıdaki kutuyu daha dayanıklı olması için iki kat astar sonrasında da iki kat akrilik boya ile boyadım..Bunlar tabii benim tercihim, en kolayından sprey boyada kullanabilirsiniz, ama çok dayanıklı olmayacaktır..

First I painted the tin box with two coats of primer and then two coats of acrilic paint.. You could easily choose to a spray paint but it might not be durable..


Ben beyaz zeminimin üzerine biraz farklı bir doku istediğim için, bir diş fırçası kullanarak bu küçük damlacıkları yaptım..

As I like to have some kind of texture on my box, I made these tiny drops with the help of a tooth brush..


Sonrasında ise genişçe bir fırça yardımı ile tutkalı koparttığım peçetelerin üzerine sürerek, koparttığım çiçekleri yapıştırmaya başladım..Yapıştırma işleminiz bittikten sonra, zeminin tamamen kurumasını bekleyip bu kez tüm zemine bir kat daha peçete tutkalı sürün, yüzey daha düzgün olacaktır..Kuruduktan sonra, ben bir kat da, mat vernik sürüyorum..

Then start to apply the glue on the figures with the help of a brush..When you finish gluing pieces, wait for it to fully dry and then apply a layer of glue to the whole surface..After this I am applying a layer of matt varnish..

Umarım bu çok kolay, keyifli ve bir sürü yerde kullanabileceğiniz bu tekniği denersiniz..

I hope you will try this easy and fun technique where you could use on many places..


35 comments:

  1. Denemek için sabırsızlanıyorum :) Bu kadar kolay olduğunu bilmiyordum. Teşekkürler.

    ReplyDelete
  2. Hep küçük küçük dekupaj denemelerim oldu benim ama böyle bir teneke kutum olsun çok istedim şimdi. Hmen kafada tasarlamaya başlayayım ben, kimbilir ne zaman illaki geçiririm hayata:)
    Detaylı anlattım için çok çok teşekkürler, süper olmuş.

    ReplyDelete
  3. Yapmayı istediğim ama bir türlü cesaret edemiyordum.
    Sanırım artık Cesur Yürek olma vakti :)

    ReplyDelete
  4. ne güzel ayrıntılı anlatmışsın Ayşegül,emeğine sağlık...diş fırçası boyamasını çok sevdim ben:)) acayip bişeyler uçuştu kafamda..

    ReplyDelete
  5. Of course it looks lovely but you spoiled that lovely tin box?I would have kept it!AriadnefromGreece!

    ReplyDelete
  6. Ne kadar güzel anlatmışsın,emeğine sağlık!
    Bu iş çok kolay ve çok zevkli ama astarın kurumasını beklemek biraz sıkıcı öyle değil mi?

    ReplyDelete
  7. Diş fırçası tekniği de çok iyi gitmiş,teşekkürler...

    ReplyDelete
  8. Dekupaj denemeleri yapıyorum bende arada. Senin anlattığın gibi. Demek ki doğru yoldaymışım. Emaye beyaz bir bardak üzerine yazı çıkartmıştım mesela. Ne harika bir iş ve çok eğlenceli.Çok güzel olmuş, ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  9. çok teşekkürler paylaşımın için, resmen bu postu bekliyordum, çok heveslendim yapmak için

    ReplyDelete
  10. şimdi alışveriş sitelerine bakmaya başladım, peçete, yapıştırıcı vs için. tabanı boyadığın beyaz boyanın bir adı var mıdır? Almam gereken malzemeler: fırça, beyaz boya, peçete, peçete tutkalı vernik diye anlıyorum. Doğru mudur?

    ReplyDelete
  11. Harika ayrıntılı anlatım için teşekkürler! Valla ben de çok heveslendim:))

    ReplyDelete
  12. Diş fırçasıyla elde ettiğiniz dokuya bayıldım denemek için sabırsızlandım, teşekkürler :)

    ReplyDelete
  13. sanki bir masalın içinde gibi oluyor insan boyama yaparken.eski şeyleri yenilemek kadar muhteşem duygu yok bana göre...emeğinize sağlık çok güzel olmuşlar.

    ReplyDelete
  14. Beautiful transformation.... I'm going to start collecting old tins to try this with.

    ReplyDelete
  15. Hep merak ediyordum, öyle güzel anlatmışsınız ki hemen yapabilecekmişim hissine kapıldım, bu arada bloğunuz ve resimleriniz çok güzel, fotoğraf kalitenize hayran kaldım...

    ReplyDelete
  16. Boş teneke çay kutularımdan bu tarz bir şey yapmaya karar verdim sayenizde :) Teşekkürler ilham için :))
    www.grilady.blogspot.com.tr

    ReplyDelete


  17. gördüğüm en güzel desenli dekupajlardan biri, Paylaşım için teşekkür ederiz.


    sehpaya dekupaj

    ReplyDelete
  18. Merhaba hocam ben Antalya dan yazıyorum sizden bir ricam var bende sizin kullandığınız peçete tutkalını kullanıyordum fakat bulamıyorum mümkünse bana bilgi verir misiniz nereden temin edebilirim.

    ReplyDelete