Thursday, October 15, 2015

Evde pide, pizza keyfi...


İstanbul'daki son yılımızda, bir hafta içi havayı güzel bulup, o zamanlar daha küçücük olan Hera'mızı da arabaya atıp Safranbolu'ya gitmiştik.. Sezon dışı olduğu için koca konak bize kalmıştı, ve konağın sahipleri İstanbul'dan Safranbolu'ya göç eden çift ile uzun uzun İstanbul'dan ayrılıp ayrılmamayı ve onların deneyimlerini konuşmuştuk..

Şimdi başlığa bakıp evde pide, pizza keyfi ile bu girişin ne alakası var diyebilirsiniz.. İşte o zaman konağın sahiplerinden Gül Hanım'a en çok neyi özlüyorsunuz diye sormuştum.. Hiç unutmam İkea'ya gitmeyi ve Kentucky Fried Chicken'ı demişti..


Bizde Datça'da artık beşinci yılımızı bitirip, altıncı yılımıza girmek üzereyiz ve bana da İstanbul hayatından özlediğin 10 şeyin listesini yap deseler, İkea'ya gitmek, hamburger ve pizza yani fast food kesinlikle bu onlunun içinde yer alır.. Çünkü Datça'da fast food pizza ve hamburgercilerin hiç biri yok.. İstanbul'dayken çok fazla üzerinde düşünmesek ve mümkün olduğunca yememeye çalışsakta buralara taşınınca çok özler olduk.. Ev yapımı hamburgeri bir şekilde peynirler ve soslarla damak tadımıza uygun hale getirdik, ama ne kadar denersek deneyelim pizza bir türlü olmuyordu..Tepside yapıyorduk, tepsiye yapışmasın diye altına yağ sürüyorduk, tadı hafiften benzese de, ıslak ıslak bir hamur çıkıyordu ortaya.. Hamur pişsin diye beklerken malzemelerin kimi yanıyordu falan.. 



Aslında ev yapımı pizza olayından bayağı umudumuzu kestiğimiz günlerde Amavivo firmasından bir mail aldım.. Pizza taşımızı deneyip bizle görüşleriniz paylaşırmısınız diyordu.. Hemen merakla denedik tabii.. Ve daha ilk ısırıkları alır almaz Sevgili'den de benden de çıkan tek söz ''Evet ya, işte bu oldu'' Hamur hakikaten pizza fırınından çıkmışcasına gevrek ve son derece lezzetli olmuştu.. İlk denememizde eski alışkanlığımızla lezzetli olsun diye çok fazla malzeme koyduk, biraz darmadağınık bir pizza oldu. Aslında hamur ve malzemeler tam kıvamında piştiği için çokta fazla malzeme koymaya gerek olmadığını anladık..

O ilk yaptığımız pizzadan beri de sırf ben doğru düzgün fotoğraf çekeyim ve sizlerle paylaşayım diye gündüz saatlerinde  3-4 kere daha pizza pişirdik.. Tadı ve kıvamı tek kelime ile harika olsa da, biz iki beceriksiz pizzaya doğru dürüst bir türlü yuvarlağa benzer bir şekil veremediğimiz için, fotoğraflar hiç içime sinmedi ve bende bir türlü yazamadım bu yazıyı..

   



Sonunda her zaman olduğu gibi annem imdada yetişti.. O çok güzel hamur açar, pizzayı da kesin yuvarlak hale getirir diye düşündüm.. Annemse ben pizza mizza anlamam ama güzel pişiriyor diyorsanız ben size bir pide yapayım onu pişirin dedi.. Sonuçta da tadı leziz hemde bir o kadar fotojenik pidelerimiz oldu..

Burada gördüğünüz fotoğraflar neredeyse pideler piştikten ve biz diğerlerini afiyetle yiyip bitirdikten iki saat kadar sonra çekildi.. Çünkü pizza taşında asıl olarak önce taşı çok yüksek ısıda fırında pişiriyorsunuz.. Gerekli sıcaklığa ulaştıktan sonra pizzayı ya da pideyi pişirmek max 10 dakika sürüyor.. Dolayısıyla bu fotoğraflar sizi yanıltmasın, pizza piştikten hemen sonra elinize alabileceğiniz bir şey değil, soğumasını beklemeniz lazım.. Pizzayı üzerine koymak ve almak için ayrıcana bir tahta küreği mevcut. 



Evde pizza, pide yapıyormusunuz, yaptığınızdan memnunmusunuz bilmiyorum ama eğer taş fırın lezzeti arıyorsanız kesinlikle tavsiye edebileceğim bir ürün olduğunu belirtmek isterim..

Keyifli akşamlar bizden size...


In todays post I tried a pizza stone from Amavivo.. We were not very succesful in making pizza at the regular oven but with this stone it definately gave the taste of pizza oven.. I am really happy with the outcome..  

11 comments:

  1. Sevgili Ayşegül Hanım,

    İyi akşamlar. Yine güzel bir post, mayalı hamurları, çörek, börek ve pizzayı yapabildiğim halde Sevgili Annenizin yaptığı gibi pideyi bir türlü beceremedim. Annenizin ellerine sağlık. Biraz teknoloji özürlü olduğum için instagramdaki resimlerinize yorum yazamıyorum. Ama bilmenizi istediğim bir şey var. Ülkemizde yaşanan sıkıntılı olaylar arasında sabahları sizin Blogunuzu açmak bana terapi gibi geliyor. Öylesine seviyeli bir çizginiz var ki sizi takdir etmemek mümkün değil. Bu arada, umarım sağlığınız düzelmiştir. Kuyruklulara da ayrıca selamlar. Aresi de seviyorum ama Hera'nın masum masum bakan yüzüne ve de gözlerine hayranım. Benim oğluşumun da gözleri çok güzel. Kendileri bir Sibirya Kurdu. Tüm paylaşımlarınız için teşekkür eder, sizin oralardaki çiçekler bizim burada olmadığından, bahçede hala açan bir demet hanımelleri gönderirim. Kocaman sevgiler.

    ReplyDelete
  2. italyan yemek dergilerindeki pizza tarifleri genellikle kıvamı, kolay şekil alabilmesi ve hamurlaşmaması sebebiyle benim favorim. Hatta geçenlerde bu dergiden ir tarifle yaptığım hamurdan fazlaca yapıp dondurucuya attım, lazım oldukça kullanıyorum. derginin adını söylememe gerek yok sanıyorum, zaten bizde 1 tane var, ama kesinlikle tavsiye ederim. Sizde şimdi taşı da var, kimbilir nasıl olur..Afiyet olsun şimdiden..

    ReplyDelete
  3. İlk defa duydum taş olayını denemek isterim açıkçası.
    Biz evde pizza yapacağımız zaman mahalledeki pideci abimizden biraz hamur alıyoruz, evde üstünü bir güzel soslayıp malzemeleri serpiştirip fırınlıyoruz. Fırınlarken fırın tepsine yağlı kağıt serip biraz da mısır unu serpiyoruz. Tavsiye ederim :)

    ReplyDelete
  4. Love the tables cape and the shape of that pizza. It is one of the things I can't turn away from.

    ReplyDelete
  5. Burada önce annene, sonra da fırın taşına hayran olmamız gerekiyor sanırım. :)
    Görüntüsünden üstün lezzetini hissede-bilirken, aynı oranda da ağzım sulanabiliyor.
    Ellerinize sağlık ve kocaman afiyetler olsun...

    Çok sevgiler!

    ReplyDelete
  6. Pidenize bayildim, elinize saglik, benimde derslerde cok severek yaptigim lezzetlerimizden - fotograflariniz hep icimi, yuregimi aciyor, harikasiniz : ) Ingiltere'den selam ve sevgiler, Ozlem x

    ReplyDelete
  7. ohhh mis gibi gözüküyor, bende kendi evime çıkar çıkmaz alacağım bir pizza taşı kesinlikle çok ihtiyacım olacak :)

    ReplyDelete
  8. Merhaba bende tchibonun taşını aldım...Mükemmel oluyor..Pide de çok güzel görünüyor..Fotoğraflar ayrı güzel...Annenizin eline sağlık...sizinde emeğinize...Sevgiler

    ReplyDelete
  9. Ayşegül bende bir tane kepekli lavaşa pizza tarifi vardı, tarif te çok ama çok kolaydı, bulursam onu göndereyim sana..
    Ben de hamur açmayı beceremem,annem nefis yapar,çevremizde çiğ böreği çok meşhurdur..sanırım senin de benim de onlardan öğreneceğimiz hala çok şey var:))
    Evde pide denenebilir çünkü ben yağından ve kalın hamurundan dolayı pideyi dışarda yiyemiyorum,sevmiyorum..sizin yaptığınız eminim ki çok daha sağlıklı olmuştur..
    Ellerinize ve emeğinize sağlık.
    Sevgiler

    ReplyDelete
  10. Ayşegül hanım, benim hamurlarm da çok şekilsiz oluyorDU. Artık pizza yaparken veya yuvarlak olmasını istediğim hamurları açtıktan sonra üzerine bir tabak oturtup, kenarlarını hamur ruleti ile kesiyorum. Hepsi muntazam oluyor :)

    ReplyDelete
  11. farklı seçenekleride bulabilirsiniz.

    ReplyDelete