Tuesday, May 10, 2016

Tuzlu tuzlu yaz kahvaltıları...


Yaz kahvaltılarının pratik olmasını seviyorum..  Sabahları genellikle yürüyüş yapıp sonrasında da denize girerim.. Yürüyüş ve deniz sonrası insan kendini gayet zinde ve dinç hissederken oturup detaylı ve ağır bir kahvaltı hazırlamak çok işime gelmiyor.. Blogda daha öncede yazmıştım, en sevdiğim yaz kahvaltılarından biri labne peynirin içine dereotu, maydonoz, nane, kekik gibi taze otlar doğrayıp, kimi zamanda onu baharatlarla süsleyip kızarmış ekmeğe sürüp çay eşliğinde yemektir..


 Geçenlerde Feast Gıda'nın yemek danışmanı sevgili Dilek Yetkiner beni çok hoş bir ürünle tanıştırdı. Çeşnili deniz tuzları - Salted Goods.. Tabii hemen en sevdiğim yaz kahvaltısında denemeye başladım.. Fesleğenlisi, kuru domastesli ve şarap lezzetli tuzlar benim bu çok sevdiğim yaz kahvaltıma çok çok yakıştılar ve ayrı bir lezzet kattılar.. Trüf mantarlıyı ise omlette kullandım.. Tabii asıl macera bu mevsimin güzeli ve illaki tuzlanarak yenecek yeşil erik te denemekti bu özel tuzları.. Valla ne diyeyim bizim 40 yıllık yeşil erik ve bu gurme tuzlar pek sevdi birbirini.. Salted Goods'un sitesinde bu tuzları kullanabileceğiniz pek çok yemek tarifi var ama ben yine de kendi mutfağımda yeni tatlara yelken açtım bunlarla..

Dilek Yetkiner'in yemek tarifleri verdiği sitesine buradan, Salted Goods'un sitesine ise buradan ulaşabilirsiniz..




Harika bir gün diliyorum hepinize...





4 comments:

  1. Bigün mutlaka şu labneli dereotlu karışımı hazırlayıp kızarmış ekmeğe sürüp yiyeceğim canım çekti :)

    ReplyDelete
  2. bir akdenizli olarak kahvaltı soframın favorilerini resmentmişsiniz. sizi severek takip ediyorum, ben de bloguma beklerim. ellerinize sağlık, sevgiler

    ReplyDelete
  3. Bodrum'da satış noktalar var mı, acaba?

    ReplyDelete
  4. Bloğumda ödüllü blog keşif etkinliği var canım beklerim sevgiler :)

    ReplyDelete