Sunday, March 22, 2015

Mevsimlerle Gelen Lezzetler..

Geçen günlerde Tijen facebook sayfasında yazınca, ne güzel kitaptın sen '' Mevsimlerle Gelen Lezzetler'' dedim.. Bu arada Tijen diyorum.. Her halde liseden mezun olduğumuzdan beri yüzyüze görüşemesekte benim en eski arkadaşlarımdan biridir.. Taa ilk okul sıralarından..O kadar eskiyiz yani.. 
Tijen'in yazdığı pek çok kitaptan biri olan Mevsimlerle Gelen Lezzetler, neredeyse tüm kitaplarımızla beraber İstanbul'daydı.. Ne yazık ki yer sorunu nedeniyle Datça'ya pek az kitabımızı getirebildik.. Koca kütüphanemiz yalnız başına İstanbul'daki evde kaldı.. Tijen bahsedince, hemen bir tane daha satın aldım internet üzerinden.. Bu hafta Pazara gidince de ilkbahar yemekleri kısmına uygun alışveriş yaptım.. Dünde sadece sebzelerden oluşan bir menü hazırladım kendime.. Biri Tijen'in kitabından Edibe Hanım'ın ısırgan çorbası, diğeri ise annemin pancarlı patates salatası.. Aslında nasıl kullanacağımı çok ta bilmediğim bu iki sebzeden harika şeyler pişirdim.. Tabii sizle paylaşmadan olmazdı.. 




Isırgan otunun şimdiye kadar sadece ya salatasını yaptım, ya da gözlemesini ama Edibe Hanım'ın tarifi ile yaptığım çorbası da harika oldu.. 

''2 kaşık zeytinyağ, 1-2 doğranmış soğan, 1 demet doğranmış ısırgan, 1 kaşık un, 1 bardak süt, 2-3 bardak su, deniz tuzu, karabiber..

Tencerede yağı ısıtın, soğanları arada karıştırarak 4-5 dakika kavurun. İçine ısırganları ilave edin.3-4 dakika daha kavurduktan sonra ununu ekleyin.Kavurmaya devam edin. Yavaş yavaş sütü ilave edip unun topaklanmaması için düzenli olarak karıştırın. Su, tuz ve karabiber ekleyin, karıştırarak kaynatın. Ocaktan alıp servis edin.'' 

İşte kitaptan aldığım tarif bu kadar basit ve bu kadar yalın. Tam olması gerektiği gibi..



Yesterday I cooked a vegetarian menu using a receipe from the book of a dear friend and from my mom.. First I made nettle soup using the receipe in Tijen İnaltong's book.. Although I didnt see Tijen since we graduated from high school, she is my friend since elementary school..

Her receipe is very easy and very simple. Just the way I like..

Roast 1-2 onions in 2 tablespoons of olive oil for 4-5 minutes. Add a bunch of chopped nettles and roast another 3-4 minutes.. Add a tablespoon of flour and while stirring keep adding a glass of milk.. Add salt, pepper and 2-3 glass of water.. Boil and serve..



Sırf çorbayla karın doymazdı, yanına annemin bu mevsim çok yaptığı pancarlı patates salatası yaptım.. Tarif aslında çok basit.. Damak tadınıza uygun yeşilliklerle bir patates salatası hazırlayın, içine iki tanede ufak pancar rendeleyin.. Hem kıpkırmızı bir salatanız olacak, hemde benim normalde yemeği hiç sevmediğim bu çok faydalı sebzeyi çiğ çiğ yiyeceksiniz.. Bir taşla iki kuş hesabı..

Bu arada yemek kitapları ile ilgili son bir şey: Ben kuru kuru ve dizi dizi yemek tarifi veren kitaplardan hiç hoşlanmam.. Sevdiğim yemek kitaplarının hep bir hikayesi vardır.. Beni bilmediğim sokaklarda dolaştırmalı, tatlı tatlı yeni bilgiler vermeli, sonunu merakla beklediğim romanlar gibi merakla okutmalı kendini.. Mevsimlerle Gelen Lezzetler işte tam bu kategoriye giren bir kitap.. Ama laf aramızda Tije'in yazdığı kitaplar arasında benim favorim ''Turunç Kokulu Düşler'' dir.. 



As soup is not enough for dinner, I also cooked my mothers favorite receipe of this season.. Potato salat with beetroot.. Receipe is again very simple. Just grate 2 small beetroots to your favorite potato salat.. Result is just delicious and red.. Plus you will have the chance to eat this vegetable in its raw form.


11 comments:

  1. Harika iki tarif! bu güzel tariflerle bizi tanıştırdığın için çok mersi:) kırmızı pancarı bende hiç sevmem ve almam ama bu süper fikir gibi geldi deneyeceğim!
    Mutlu mesut bir hafta dilerim..

    ReplyDelete
  2. Şu ısırgan çorbası için söz veremiyorum ama pancarlı salatadan deneyeceğim kesin... Isırgan otu için pazara gitmem gerek:( Onu,emekliliğimde sana komşu olup, beraber pazara gider alıp yaparız diye erteliyorum:))

    ReplyDelete
  3. Ayşegül'cüğüm, ne güzel bu çok sevdiğim sayfaya ve senin evine konuk olmak. Çok mutlu oldum inan. Rahmetli Edibe Berk'i de anmış olduk böylece. Edibe hanım İlhan Berk'in sevgili eşiydi. Otlarla ilgili pek çok tarifi vardı. O tarifleri ben bilgisayara geçirmiş ve disketle ona vermiştim. Sağolsun bu tarifini kitapta kullanmama izin vermişti. Sonra otlu tarifleri çok sevimli bir kitapta toplandı. Ege Mutfağı. Rahmet ve sevgiyle anıyorum onu. Afiyetler olsun. Anneciğine de sevgilerimi gönderiyorum.

    ReplyDelete
  4. Her iki tarifte birbirinden sağlıklı, küçük kaçamakların dışında alkali beslenmeye özen gösteriyorum bu tarifler çok işime yarayacak tavsiye için çok teşekkürler.

    ReplyDelete
  5. Bende pancar aldım geçen migrostan, ne yapıcam bunlarla diye düşünürken, bu tarif çok iyi oldu Ayşegül. Isırgan otu için metro ya ya da annemin yalova daki bahçesine gitmem lazım ama bu çorba için her yol mübah sanki:)

    ReplyDelete
  6. We should all eat more raw beetroot

    ReplyDelete
  7. Have never tried that soup. Do you pick the nettles yourself or are they available at your market?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I easily find them at farmers market during these season..

      Delete
  8. Isırgan otu çorbası ilk denemem olacak bir çorbasever olarak . Pancarlı patates salatası çok severek yaptığım bir salata tarifi . Teşekkürler lezzetli paylaşımların ve kitap tanıtımın için .😊 👍

    ReplyDelete
  9. sevgili komşum ısırgan otu çorbası çok iyi fikir, bilirsin bizim burada ''gavrıvercen, yımırtagırcen'' en popüler tariftir. deneyerek, paylaştığın için çok teşekkürler. ısırgan otuna daha sevgi dolu bakacağım artık.

    ReplyDelete