Thursday, August 28, 2014

Dünyanın en güzel mevsimi..


Ara ara hala klimaları çalıştırsak ta, özellikle öğleden sonra saatlerde sıcak hala tüm enerjimi alıp götürse de, biliyorum ki dünyanın en güzel mevsimlerinden biri - Akdeniz'in sonbaharı, sadece bir kaç gün ötemizde.. Kalabalıkların sahilleri terk etmeye başladığı, denizin ve güneşin en ideal ısıda olduğu, geceleri pikeye sarınıp yattığınız, deliksiz uykular uyuduğunuz bir mevsimdir o.. İlkbaharıda bir ayrı güzeldir Akdeniz'in ama o sıralar ara ara yağmurlar olur ve deniz çok soğuktur.. 


Öğleden sonraları artık ufak balkonda zaman geçirmeye başladık.. Begonvillerim bu mevsimde artık perde haline geldiler, gölgesinin keyfine doyum olmuyor... Bol bol buz gibi içeceklerle, kitapların sayfaları arasında geçiriyoruz şu sıralar günün en sıcak saatlerini.. Aslında bekleyen boya işleri var bizi ama hele biraz daha serinlesin havalar bakalım..




It is still so hot and we are still relying on the good old AC most of the time but deep down I know that Mediterranean Autumn, one of the best seasons of the world are just couple days ahead..

It's the time when the crowds started to leave the beaches and its the time when the sun and the sea are behaving at their best. I also love the spring around here but sea is still cold to swim in those days.. Now its like a sweet lemonade as we Turks like to say...

Nowadays we are spending the hot hours of theday in our small verandah with books and lots of cold drinks.  My beogounvillas grow just like a curtain and giving us a much needed shadow..




14 comments:

  1. Küçük balkonunuzda çok güzelmiş :) Keyifli dinlenmeler :)
    Sevgiler

    ReplyDelete
  2. Daha önce yayınlamışmıydın Ayşegül Abla ben mi kaçırdım yoksa bu balkonu ilk kez görüyoruz.Burası da en az diğeri kadar güzel hatta daha güzel .Begonvilden bir perden var ne müthiş bir keyif.Ah şimdi o balkonda olmak uykudan kalkıp o serinliğe kendimi atmak ve ayılmaya çalışmak vardı.Gerçi o güzellikte bu o kadar da uzun sürmez herhalde.Ne diyeyim keyfiniz bol olsun.Ağzınızın tadı hiç eksilmesin.Bizim için de tüm mevsimlerin hakkını doyasıya çıkarın Datça'da.Mutlu haftasonları...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yayınlamıştım bir kaç kere ama çok az.. Bu tarafın ışığı her zaman iyi olmuyor diye fotoğraf çekmeyi çok sevmiyorum..

      Delete
  3. Ne güzelmiş minik balkonunuz, keyfiniz bol olsun:)

    ReplyDelete
  4. Bu fotoğraflar ne kadar güzel! Bahçenizin yeşiline ,begonvillere bakmaya doyamadım .
    Sana katılıyorum sevgili Ayşegül, en güzel mevsime az kaldı . En çok akşamları serin serin uyumayı,sabah çayımı öfleyip püflemeden içmeyi özledim. Bu evimiz şehirdeki kadar sıcak ve konforlu değil ama yine de kışı özlüyorum. Yaz sıcağı beni mutsuz ,enerjisiz ve sinirli yapıyor.
    Neyse şimdi şikayet etme zamanı değil,sarı sonbahar kapıda!

    ReplyDelete
  5. bu yazılar böyle devam ederse, tası-tarağı toplayıp Datça'ya yerleşeceğim haberin olsun!!

    ReplyDelete
  6. Düşündüm de, bireysel ayrılıklarımız, değişen zevklerimiz yaşantımızda da ne büyük ayrılıklar yaratıyor. İlkbaharı dört gözle bekleyen ben, sonbaharı hep sıkıntılı bulurum. Hatta yazımla ilgili küçük notlar hazırlamıştım, geciktirdim.1-2 gün içinde yazacağım.
    Ama yazınızı okurken sonbaharı da seviyor insan. Fotoğraflarda küçük, ince ayrıntıları ne güzel yakalamışsınız. Belki de her mevsim anılarla güzel...

    ReplyDelete
  7. Herşey çok güzel, size keyfini çıkarmak kalıyor, bize de iç çekmek ;) Keyfiniz daim olsun, sevgiler :))

    ReplyDelete
  8. Ne huzurlu bir balkon burası böyle... Orada öğle sonları keyfinin tadına doyum olmaz belli, bayıldımmmm...

    ReplyDelete
  9. Bende Akdeniz ve Ege'yi eylül ayında bir başka seviyorum...
    Ama mevsim olarak en sevdiğim ilk bahar haziranıdır..
    Resimlere, ortama, begonvillere, o güzeller güzeli balkona bayıldım..
    Misafir olasım geldi :)

    ReplyDelete
  10. Ayşegül benim için de en güzel mevsim sonbahar..belki eşim de ben de sonbaharda doğduk, ondandır..
    Burada Ekim sonuna kadar denize gireriz, su hemen soğumaz..ama artık o bunaltıcı sıcaklar da kalmaz..
    Hele Eylül..en sevdiğim..
    Ben mecburiyetten boyaya başladım bile geçen hafta, Pazartesi oğlum kreşe dönüş yapıyor, o zaman çalışmalar biraz daha ivme kazanır:)
    İyi haftasonları, keyfiniz bol ve daim olsun..

    ReplyDelete
  11. Çok güzel görünüyor balkonunuz :) orada keyif yapmak bir başka güzeldir

    ReplyDelete