Thursday, November 14, 2013

Hayal kuruyorum../ Dreaming..



Bir gün kocaman bahçe içinde bir eve sahip olmanın hayallerini kurduğumu daha önceden de yazdım galiba..Ama işin ironik tarafı çocukluğumun ve ilk gençliğimin Eskişehir'de bahçeli bir evde geçmiş olması..Bahçesi ve yetiştirdiği muhteşem gülleri, Eskişehir'in sert iklimine rağmen rahmetli babamın en büyük hobisiydi. Ara sıra bahçe sulamasıydı, temizlenmesiydi gibi kimi işler kardeşimle bana kalırdı ve bu bahçe olayını pek sevmezdik..Evin ön bahçesi babamın güllerine ayrılmıştı..Arka bahçede ise meyva ağaçlarının altında özelikle yaz aylarında çok keyifli saatler geçirir, ailecek mangal partileri düzenlerdik..



İstanbul'a gelip, apartman hayatına başlayınca, ne yalan söyleyeyim bahçe işlerinin olmaması beni bayağı mutlu etmişti..Evde bile uzun yıllar doğru dürüst çiçek yetiştirmedim..Ama büyüyünce insanın aklı başına gelir ya, işte o hesap bir zamanlar Eskişehir'de ne kadar hoş ve hayal gibi bir bahçemiz olduğunu anlamak için insanın biraz yaş alması gerekiyormuş..Datça'da da evimizin önünde ve arkasında ufak bahçeler var ama site içinde olduğundan istediğimizi ekmemiz çok zor oluyor. Hele ağaç imkansız çünkü başka evlerin deniz görüntüsünü kapatıyor diye kıyametler kopuyor..

Her neyse size bir hayalimi yazayım derken konuyu iyice dağıtıp duruyorum..Evet başta da yazdığım gibi kocaman bahçeli bir evim olmasını hayal ediyorum..Bahçesinde çeşit çeşit kocaman ağaçların dışında, birde limonluk olacak. Limonluğun içinde de kocaman ahşap bir masa..O ahşap masanın üzerinde çiçeklerimi ve her yürüyüş sonrası doğadan toplayıp getirdiğim bir sürü şeyi düzenlemeyi, derleyip toplamayı hayal ediyorum..Özellikle kötü havalarda benim atölyem olacak o limonluk...

Şimdilerde ise o hayalin çok minyatür bir versiyonunu, kışları kapattığımız balkonumuzda bu köşede gerçekleştirmeye çalışıyorum..Bütün bahçe malzemelerim ve içerilere taşıdığım çiçeklerimin çoğu bu köşede ve her gün onlarla ve dışarıdan toplayıp getirdiğim çiçeklerle böceklerle farklı kombinasyonlar yapmak kış aylarında en keyif aldığım şey..





Sevgili ile ortaklaşa paylaştığımız bu en büyük hayalimiz için istediğimiz gibi bir araziyi yine Datça'da iki yıl önce satın aldık ama ev yapmak çok daha zor ve bir dolu önemli finansal kararlar almayı gerektiriyor.. O zaman gelene kadar da ikimizde internetten hayalimizdeki evleri , ev detaylarını bilgisayarlarımıza depolayıp duruyoruz..Limonluğumu nasıl hayal ediyorum derseniz, en alttaki iki fotoğraf size biraz fikir verebilir sanırım..


For a long time I 've been dreaming about living in a house with a large garden..But the irony is that my childhood has passed in a house with a big garden..My late father loved his garden and his prized roses..Sometimes my brother and I had to help him to clean and water the garden..Our front garden was reserved for his roses and on the back garden there were lovely fruit trees where we spent lazy hours on hot summer days..Our barbeque sessions under the tress were among my most precious memories. 

When I moved to İstanbul, it was kind of a relief to live in a flat which involves no garden work..For a long time I did not even have any flowers in my house..It took me years to appreciate the beauty of my childhood garden and the life inside it.

We have a small garden here in Datca but as we live in a building compound, we are not able to use it as we please..Especially its impossible for us to have trees in our garden as many neigbours behind us doesnt want their sea view to be blocked.

As I wrote before I am dreaming of a house with a big garden and in that dream garden there has to be a winter garden where I could use it as an atelier and play with my flowers and all the different things I love to collect from my daily walks..

During winter time we are closing one of our balcony and in a corner of that balcony  I try to create a miniature version of my dream where I have a table and most of my flowers I carried inside.

But the last two photos could give you a idea what I am actually dreaming of..











17 comments:

  1. Sevgili Aysegul, benim de cocuklugumun en guzel gunleri, yazlari Urla'da agaclar ve ciceklerle dolu bir bahcede ve dogada gecti. Simdi Istanbul'da bir apartman dairesinde kendime yeniden oyle bir hayat kurmayi hayal ediyorum. Neyseki henuz 20'li yaslarimda bunun degerini anladim. Geriye kurgulamak ve uygulamak kaliyor :) dilerim senin buyuk bahceli, limonluklu ev hayalin de benim sakin bir yerde doga icinde bir ev hayalim de gerceklesir. Hem gercekten istedikten sonra niye gerceklesmesin ki :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Hayaller gerçek olmak için vardır zaten, ne kadar çok istenirse o kadar çabuk olduğuna inanmışımdır hep. Bahçeli evde yaşamak, kendi ağaçlarını, bitkilerini, çiçeklerini yetiştirmek harika bir duygu. Şehir hayatı bunu her zaman mümkün kılmıyor belki ama bir avuç toprak bile bana hep çok huzur vermiştir.
    Limonluklar harika görünüyor. Eminim en kullanışlı ve keyiflisini kısa sürede yaparsınız.
    Sevgiler...

    ReplyDelete
  4. olacak elbette,neden olmasın
    çok sevgiler

    ReplyDelete
  5. I have the same IKEA piece of furniture but in natural wood. AriadnefromGreece!

    ReplyDelete
  6. Hayalleriniz çok güzel, ilk adımları da atmışsınız, dilerim en kısa zamanda gerçekleşirler.
    Benim çocukluğum da Eskişehir'de geçti. İstanbul dahil birkaç şehirde geçen memuriyet hayatından sonra emekli olup tekrar Eskişehir'e dönüp yerleştim. Dediğiniz gibi, neredeyse hiç bahçeli ev kalmadı. O canım bahçelerin yerinde hep betonlar yükseliyor. Yer kıtlığı varmış gibi her şey üst üste. Söylenecek çok şey var ama nafile...
    İşleriniz rast gitsin, sevgilerimle.

    ReplyDelete
  7. Ben de cocukluguma dondum yaziyi okurken. Buyukbabamin Afyon'daki bahce icindeki evine goturdunuz. Dediginiz gibi cok sert gecen kislara ragmen evin on bahcesi envai cesit gulle doluydu. Arka bahcedeki meyve agaclarina ek olarak evin ana girisini golgeleyen de kocaman bir napolyon kirazi agacimiz vardi.
    Umarim hayaliniz gercek olur. Limonluk fotograflari sahaneymis. Annem de gorse bayilmakla birlikte o kadar cami kim temizleyecek diye sorardi. :)
    sevgiler

    ReplyDelete
  8. Dilerim en kısa sürede hayalin gerçek olur!
    Limonluklar benim hayalimi süsleyen cinstenmiş gerçekten de...
    Bizim evimiz de site içinde ama bahçede ağaç yetiştirmekle ilgili bir sıkıntı yok. (kedi beslemekle ilgili çok sıkıntı var ama o konuya girmeyeyim ) Bağımsız ev bizi de düşündürüyor ama başta güvenlik olmak üzere bazı sorular aklımızda takılı olduğundan site içinde olmak bize daha cazip geldi.
    Neyse...
    Ben sana hayalindeki evde bol bol çiçek yetiştirip fotoğraflarını bizimle paylaşacağın sağlıklı bir yaşam dileyeyim.
    Sevgiler...

    ReplyDelete
  9. Evinde en çok balkonunu seviyorum, anladım. Limonluguna kavuşmanı dilerim. Benim de kendimi hayal ettigim bir hayalî bir limonlugum var. Gerçekleşmekten henuz cok uzak ama bir hayal kadar yakin :) Ne fotograflar çıkarırsın, of of of...

    ReplyDelete
  10. Ben aslında sakin hayatı özleyecek kadar büyümedim:) Ama yine de yaz kış şehirden kaçabileceğim doğayı doyasıya yaşayabileceğim sakin, slow müziklerin çaldığı ıhlamur kokulu bi ev haya ediyorum. Sizin eviniz buna çok yakın bir ev çok şanslısınız. Eminim ki bu ortamı yaratmak için fedakarlıklar yapmışsınızdır, bu nedenle hayallerinize ve limonluğunuza da aynı sebatla ulaşacağınıza inanıyorum. Sevgiler:)

    ReplyDelete
  11. Ayşegül hanım, ben istanbulda bahçeli bir gecekonduda yaşıyorum. Hayatımda hiç apartmanda yaşamadım zaten. Ama inanın bende bahçeli bir evin hayalini kuruyorum her zaman:) Apartmanlar bence insanları mutsuz ediyor... Tabi yaşamak zorunda insanlar.. Dilerim herkes bir gün hayallerini gerçekleştirir... Sizin blogunuzu takip etmek, okumak inanın ruhumu okşuyor, dinlendiriyor.. İyi ki varsınız...

    ReplyDelete
  12. galiba elimizdekiler üç aşağı beş yukarı aynı: Aynı hayallerle Datça'da alınmış koca bir arsa ve bu arsa üzerine ev yapabilmek için alınması gereken kararlar... Şu an otorulan küçücük bahçeli bir ev... :) Ama belli ki, siz bizden çok daha yakınsınız bu hayali gerçekleştirmeye. İnanıyorum ki olacak... Hem o zamana kadar hayal kurmaya devam. O da parayla değil ya? :))

    ReplyDelete
  13. Benim de en büyük dileğim köklerime geri dönmek…bir gün yeniden Ege'ye dönmek istiyorum, çünkü tüm ailem, dostlarım or'da..Herkes Antalya gibi sahil yerinde yaşıyorsun, daha ne istiyorsun diyor ama kökler başka..dostlar ve aile ise bambaşka..onlarla birarada herşeyin çok daha keyifli olacağından eminim..
    Ayşegül dilerim en kısa zamanda kurduğun hayaller gerçek olur..
    Sevgiler

    ReplyDelete
  14. Umarım hayalinizi gerçekleştirirsiniz :) Ama minyatür olanına da bayıldığımı söylemeliyim :))

    ReplyDelete
  15. Hayallerinizin minyatur versiyonu bile o kadar guzel ki eminim son iki fotograftan cok daha mukemmel bir limonluk olacak sizinki ...

    ReplyDelete
  16. Hayalinize bayıldım. Umarım kısa sürede gerçekleştirirsiniz. Orada inanılmaz huzurlu ve keyifli zamanlar geçirilir :)

    ReplyDelete
  17. Datça çok güzel bir yer zaten orda ev olsunda nasıl olursa olsun. Birde sizin limonluk olursa zaten insan başka bişey istemez sanırım.

    ReplyDelete