Wednesday, November 13, 2013

Sonbahar Kokuları ../ Autumn Smells..

Eskiden, yani Hera ve Hestia hayatımızda yokken, tütsüleri, kokulu mumları çok sever ve çok kullanırdım..Ama küçük hanımların, özelliklede Hera'nın hassas burnuna çok iyi gelmediğini okuyunca, hepsi kullanılmamak üzere rafa kaldırılmıştı..Şimdilerde mis gibi kokuları daha doğal yollarla evime getirmeye çalışıyorum..En sevdiklerimden biri de biberiye..Bizim buralarda çok bulunduğu için bol bol kesip evin orasına burasına koyuyorum..Gündüz güneş vurduğunda, geceleri de yanında yanan 1-2 mumun yardımı ile buram buram kokularını yayıyorlar..Lavanta da her halde çok güzel olurdu ama bahçeye ektiğim lavantalar bol bol yaprak verse de bir türlü çiçek vermiyorlar, ama azimle devam ediyorum lavanta ve diğer belalım ortanca yetiştirmeye..


Before our furry kids Hera and Hestia came to our life, I loved using incences and frangrant candles all over the house..But after learning that it is not good for their noses, especially Hera's, I quit for good..Now I am trying to bring more natural smells inside and rosemary is one of my favorite one. As they are abundant around here, I love putting bunches of rosemary all around the house..They smell divine when the sun hits them during day time and couple candles nearby also give the same effect during nights..Lavender is also a favorite of mine but so far I am a total failure in growing lavenders. My lavenders have pleny of leaves but no flowers ..But I am still trying..









16 comments:

  1. Hem mis koku, hem şifa... Umarım benim de bir gün bahçem ve içinde yetişen biberiyelerim olur.
    "Her derde deva" denilebilecek bitkilerden biri...

    ReplyDelete
  2. Köpeklerin koku duyarlılğı insanlara göre bir milyon kat fazlaymış okuduğuma göre doğruysa doğru bir karar almışsınız ..Paylaşımlarınızdaki fotoğraflar hep evinizden bölümler mi acaba ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet Berna, blog'da özellikle sadece kendi evimi ve kendi çektiğim fotoğrafları yayınlamaya özen gösteriyorum..

      Delete
    2. O halde evinize bayılıyorum harika paylaştığınız için teşekkürler...

      Delete
  3. Such a beautiful and dreamy atmosphere! And the aroma from the herbs must be divine!

    ReplyDelete
  4. yine beni benden aldınız:)
    çok sevgiler

    ReplyDelete
  5. Harika fikir
    Annanemlerin bahçesinde resmen fışkırmış biberiyeler
    iş çıkışı eve giderken biraz keseyim :)

    ReplyDelete
  6. Mum evi harikaymış, tablo ve biberiyeler de öyle, mis gibi kokuları bu grip halimde bile geldi desem :)

    ReplyDelete
  7. Bir bebeğiniz daha oldu adı da sebuş:) bu blog alışkanlık yapmaz da ne yapar, eve gidip heryere mum dikesim var:)
    Sevgilerimle,,

    ReplyDelete
  8. Ben de ev kokularına bayılırım. Bu aralar o pahalı olanların yerine (ki Fransa'dan Estebanları stoklamışlığım var, havaalanlarındaki halimi görmeliydiniz), bir almond&cotton kokusu buldum, ev temiz çamaşır kokuyor..Marketlerde rastlarsan, dolap içleri, yatak çarşafı, havlu gibi miniklerin pek temas etmediği yerler için öneririm şiddetle..

    ReplyDelete
  9. Benim biberiye de yaz kış balkonda. Bir ara kuruttum nasıl becerdiysem. Şimdi çoştu, çokça yemeklere de kullanırım. Fırında patatese denedin mi hiç?
    Üzerine baharat tanımam.

    ReplyDelete
  10. su balikli yastik var ya, bayiliyorum:))

    ReplyDelete
  11. Sizi takdir ve tebrik ediyorum..İçim açılıyor bu burada.Günde bir kac kez ziyaret ettigim oluyor.İyi ki oradasınız.Hep mutlu olun, sevgiler..

    ReplyDelete
  12. Aysegul Hanimcim, ortanca golge sever, hic gunes sevmez, lavanta da tam tersi, cok gunes ister ve hic su sevmez. Ben ikisini de bahcemde yetistirebiliyorum, ortancalar evin kuzey tarafinda mutlular, lavanta da guney tarafinda cok mutlu ve hic sulanmadi bu sicak yaz boyunca. Ortancalar hafta da bir su istiyorlar. Insallah isinize yarar bu bilgiler, benim bitkiler Amerika'da yetisdigi icin farkliliklar olabilir ama cok da farkli olabilecegini dusunmuyorum. Good luck...

    ReplyDelete
  13. ama dikkat edin mumlar duvarları da kirletiyooo amaaaa.
    :)

    ReplyDelete
  14. Ayşegülcüğüm lavantada başarılı olacaksın diren. Sonuçta Provens çiçeği,az su seviyor,duvar kenarında bile oluyor da ortancadan umudunu kes :( Ben yalnızca 1-2 hafta çiçekli tutabiliyorum o da saksıda ve bahçemin kuzey yönünde.
    Kompozisyon yine şahane. Bayılıyorum ben bu duru güzelliğe daha doğrusu senin evine yakışıyor.
    Sevgiyle kal daima...

    ReplyDelete