Tuesday, March 11, 2014

Yaratıcığı sürdürmek için 33 yol..


İngilizcesi de, Türkçesi de bir dönem internette bol bol dolaşmış bir liste.. Not defterlerimden birine yazmışım, dün bulunca yeniden okumak hoşuma gitti, sizlerle paylaşmak istedim..



  1. Listeler yap
  2. Yanında mutlaka bir defter taşı
  3. Serbest yazmayı dene
  4. Bilgisayardan uzaklaş
  5. Spirütüel ol
  6. Kendini hırpalama
  7. Mola ver
  8. Duşta şarkı söyle
  9. Çay veya kahve iç
  10. Geldiğin yeri bil
  11. yeni müzikler dinle
  12. Açık ol
  13. Etrafını yaratıcı insanlarla çevrele
  14. Geri bildirim al
  15. Başkaları ile işbirliği yap
  16. Pes etme
  17. Çalış, çalış, çalış
  18. Hata yapmana izin ver
  19. Yeni bir yere git
  20. Yabancı filmler izle
  21. Hayatında şükrettiğin şeyleri say
  22. Bol bol dinlen
  23. Risk al
  24. Kuralları yık
  25. Seni mutlu eden neyse, ondan daha çok yap
  26. Zorlama
  27. Sözlükten bir sayfa oku
  28. İşlerini bir çerçeveye oturt
  29. Başka birinin mükemmeline ulaşmaya çalışma
  30. Bir fikrin mi var? Hemen yaz
  31. Çalışma alanını düzenle
  32. Eğlen
  33. Bir şeyi bitir

Kimisi sıradan, kimisi çok sevdiğim öneriler.. Ben neler mi eklerdim bu listeye.. Uzun yürüyüşler yap, kendine zaman ayır, kendini sev, başkalarından ilham al ama çalma..
Peki siz neler eklerdiniz?



Recently I found this list of 33 ways of staying creative in one of my notebooks.. You could find it on the internet on many sites but as I like it I wanted to post here again..



  1. Make lists
  2. Carry a notebook everywhere
  3. Try free writing
  4. Get away from the computer
  5. Be otherworldly
  6. Quit beating yourself up
  7. Take breaks
  8. Sing in the shower
  9. Drink coffee or tea
  10. Know your roots
  11. Listen to new music
  12. Be open
  13. Surround yourself with creative people
  14. Get feedback
  15. Collaborate
  16. Dont give up
  17. Practice, practice, practice
  18. Allow yourself to make mistakes
  19. Go somewhere new
  20. Watch foreign news
  21. Count your blessings
  22. Get lots of rest
  23. Take risks
  24. Break the rules
  25. Do more of what makes you happy
  26. Dont force it
  27. Read a page of the dictionary
  28. Create a framework
  29. Stop trying to be someone else's perfect
  30. Got an idea? Write it down
  31. Clean your workspace
  32. Have fun
  33. Finish something..

I love some of the ideas and found some others quite cliche.. Well on my part, the things that I could add to this list are: take long walks, create me times, love yourself, inspire from the works of other but dont steal..

So what could you add to this list ?

13 comments:

  1. Benim ilham kaynaklarım sonsuz... Gördüklerimin hepsinin karmasından oluşuyor sanki, biraz o fikir, biraz bu, en çok da benim fikrim...
    Ne güzelmiş liste, ben de defter tutuyorum artık ;)
    Benim ekleyebileceklerim, arada tek tabanca takıl, hovardaca ama, hiçbir sorumluluğun, zaman kısıtlaman yokmuşcasına, kafa nereye sen oraya takıl ;) Bana iyi geliyor, az yapabilsem de dibine kadar tadına varıyorum o zamanların...
    Teşekkürler

    ReplyDelete
  2. Umudunu yitirme ve asla pes etme! Günün anlam ve önemine binaen:(((

    ReplyDelete
  3. Dedikodu yapma
    Yapanı dinleme ve uyar

    İnsanın enerjisini sömüren şeyler bunlar...
    Mümkün olduğunca uzak durmak lazım.

    ReplyDelete
  4. içine bak sana ne diyor,dışarıda hiç bir şey yok!

    ReplyDelete
  5. ''etrafında, var olan güzellikleri gören gözlerle bak...
    gördüklerini paylaş..''
    sen zaten yapıyorsun bunu gayette mükemmel,
    görebilmek, varolmak ve şükretmektir.

    ReplyDelete
  6. Gençliğinin müziklerini dinle, ilham veren blogları gez, rüzgarlı günlerde sahilde oturup, denize bakarak hayatındaki güzellikleri düşün..Bunlar da benim listeye eklemelerim..

    ReplyDelete
  7. Mizah dergileri oku
    Çocuklarla vakit geçir, oyna
    ve bugünlerde sardığım ve bugün blogumda bahsettiğim ted konferansları tavsiyem...

    ReplyDelete
  8. Her gün yeni bir müzik dinle
    Güzel zamanlar için playlist ler hazırla..
    Çocukları izle..kuşları kedileri köpekleri...
    Hiç tanımadığın insanları dinle..hikayelerini, dertlerini,sevinçlerini..yolda kuaförde pazarda heryerde

    ReplyDelete
  9. Benim günlük "şükür egzersizlerim" var Ayşegül, hemen her gün sahip olduklarım ve gerçekleşmesini istediklerim için şükrederim..çok keyifli, herkese tavsiye ederim:)
    Negatif insanları hayatımdan uzak tutmaya çalışıyorum, çünkü böyle insanlar enerjimi emiyor..
    Listedeki çoğu şeyi uyguluyorum zaten..bazen çanta değiştirdiğimde minik Paris'li defterimi unutuyorum, şimdi telefondaki not defterine alışmaya çalışıyorum..bakalım:)
    Müzik, spor, kitaplar, ailemle vakit geçirip, eşimle hayal kurmak ise bana en iyi gelenler…olmazsa olmazım ise, bazen Instagram'da yürüyüş yaptığım yeri yayınlıyorum, haftada birkaç kez mutlaka kulağımda müzikle o yolda uzunca yürürüm..bir de şu ara daha verimli çalışabilmek adına kendime ufak bir çalışma köşesi hazırlıyorum, bana iyi gelecek, biliyorum..
    Son zamanlarda ise hayatımda fazlalık ne kadar insan varsa, onları hayatımdan çıkarmaya çalışıyorum..şimdilik fena gitmiyor:)

    ReplyDelete
  10. Sevdiklerimize her gün farklı şekilde sevgimizi anlatmak ve onlara sarılmak bence bizi besliyor :)

    ReplyDelete
  11. benim son günlerde yaratıcılığımı tetikleyen ve bana ilham veren tek adres var: Sahildeki ev. Katkın için teşekkürler...
    Ünver

    ReplyDelete
  12. In Romania, we call those flowers "ceapa ciorii", meaning the "onion of the crow"..

    ReplyDelete