Sunday, March 23, 2014

Yeşil Çay.../ Green Tea



Yemek sonrası güzel bir sade Türk kahvesine, sabahlarıda iki bardak siyah çaya asla hayır demesem de gönlüm ve midem her zaman yeşil çaydan yanadır benim.. İstanbul'da yaşadığımız dönemde bir iki küçük çay butiğinden istediğim çeşitleri bol bol bulurdum ama Datça'da eksikliğini çektiğim şeylerden biri de bu. Neyse ki stoklarım hiç fena değil :))

Hele bu çayların içine atılan küçük kurutulmuş güller en favorilerimden biridir. Yıllar önce ilk kez Çin'e gidip bunların çaya atıldığını duyunca bayılmış ve kutu kutu getirmiştim Türkiye'ye. Neyse artık bizde de bulunmaya başladı. 

Ancak bir yeşil çay sever olarak şunu eklemeliyim ki, maalesef çok içilmediğinden midir nedir bizim market raflarımız yeşil çaydan oldukça mahrum.. Özellikle Lipton'ın yurt dışında o kadar çok çeşidi vardır ki inanamazsınız.. Son dönemde Doğadan aromalı ve yeşil çayları piyasaya sürüyor. Arada çok beğendiğim varsa da bu gül buketi çok kötü çıktı. İçine bol bol gülsuyu boca etmişler gibi..Gül kokusunu severim ama fazlası bayar, çayda da hiç çekilmez..

Lafı uzatıp gidiyorum bu çay konusunda... Onun için şimdilik herkese iyi haftalar diliyip bitiriyorum..

Sevgiyle kalın..




I love having a good Turkish coffee after dinners and I have to have my two glasses of black tea in the morning but my all time favorite is always green tea.. I used to buy varieties of green tea from small tea shops when we were living in İstanbul, but here I really miss having them.. But thank God I have plenty of stocks..

Years ago, when I travelled to China, I loved having these small dried roses in my tea and I remember carrying lots of them.. In Turkey as people are kind of addicted to black tea, its kind of difficult o find good green tea at markets.. In this post I wrote about a Turkish brand of green tea.. Unfortunately I am not very happy with it..

Wish you all a great week..






18 comments:

  1. Yesil caya gul atma fikri harikaymis...
    Sabah kahvaltilarinda icilen caylari ozledim, bir de o cay kasiginin cama carpan tikirtisi yok mu, herkes ayni anda karistirir :)

    Size de iyi haftalar...

    ReplyDelete
  2. Yesil caya gul atma fikri harikaymis...
    Sabah kahvaltilarinda icilen caylari ozledim, bir de o cay kasiginin cama carpan tikirtisi yok mu, herkes ayni anda karistirir :)

    Size de iyi haftalar...

    ReplyDelete
  3. Günaydın Ayşegül mis gibi gül kokulu bir hafta dilerim ...
    Çay bahane fotoğraflar yine şahane!

    ReplyDelete
  4. Günaydın; mutlu haftalar, öyle güzel anlatmışsınız ki, elim yeşil çaya uzanıverdi, fotoğraflarınız inanılmaz güzeller....

    ReplyDelete
  5. Merhaba,
    Ben o Sardunya'yı ve vazosunu ve kurdelesini de çok sevdim açıkçası...
    Bir de çaydanlığınız....Hepsi süperler...
    Mutlu günler dilerim.

    ReplyDelete
  6. Ayşegül günaydın,
    Ben tam bir yeşil çaycıyım..ve evet bur'da çeşit çok yok ne yazık ki..naneli yeşil çay favorim ama burada çok iyiler yok, kuzinim Londra'da yaşıyor, çay ihtiyacımızı hallediyor sağolsun..Şimdilerde paket çayı bırakıp, demleme alayım diyorum, bakalım..
    Sevgiler

    ReplyDelete
  7. Yeşil çayın tadını pek sevmesem de dönem dönem içiyorum. Çok fazla çeşit yok buralarda ve yeşil çay da yanına bence başka bir aroma isteyen bir çay. Güllerle çok hoş bir görüntü olmuş. Takımınıza bayıldım :)

    ReplyDelete
  8. Merhabalar Sahildeki ev onun minik dört ayaklı dostları,

    İstanbul'da Minibüs caddesi üzerinde Kazasker'de muhteşem bir çay butiği var. Asia Chai Art. Sahipleri çok tatlı insanlar. Ben her uğrayışımda yarım saatten önce çıktığımı hatırlamıyorum. Çayları da muhteşem. Sanırım online sipariş de verilebiliyor. Adresleri şurada http://www.asiachaiart.com/shop/index.php?sl=TR

    Sanki ben komisyon alıyormuşum gibi olmuş ama değil, gerçekten hem çay sevdiğimden, hem de sahipleri çok tatlı insanlar olduğundan yazıyorum. Belki Datça'daki çay hasretinizi dindirir biraz olsun.

    Sevgiler

    Rumuz: Çaydelisi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de tam olarak aynı şeyi yazacaktım :) Bu dükkana çok yakın oturuyorum, bir defa annem gidip denedi ve aldığı çayı o kadar beğendim ki ben de geçenlerde uğradım. Gidince istediğiniz hepsinden azar azar demleyip şu sizinkiler gibi zarif minik fincanlarda tattırıyorlar. Mağazada çok orjinal demlik ve çay fincanları var zaten. Lezzet olarak yurtdışında çay butiklerinden aldıklarım gibiler. Marketlerdeki yeşil çaylardan çok farklılar, onları sevemiyorum ben (sadece Doğadan'ın "Büyülü Bohça" olanlarının yaseminli yeşil çayından içebiliyorum).

      Siyah çay da çok severim ama bu Uzak Doğu çaylarını içtikçe insanın içine bir ferahlık, sükunet geliyor. Özellikle "Tie Guan Yin Oolong" ve gece içmek için de "White Silver Needle"ı (beyaz çay) çok seviyorum. Yeşil çay içmek isteyip tadını balık gibi bulanlara oolong çayı veya yaseminli yeşil çay tavsiye ederim.

      Nişanlımla bu yaza doğru Bodrum'a taşınacağız, o zaman da online sipariş veririm :) Zaten kahvemi de internetten alıyorum; mis gibi taptaze kavrulmuş kahve seviyorsanız Kahvefabrikası.com'u öneririm. Bu arada benim de ne Asia Chai Art ne Kahve Fabrikası ile müdavimlik dışında bir bağım yok :)

      Delete
    2. Bu kadar güzel referanslardan sonra Asia chai art dan bir siparis vermek kaçınılmaz oldu artık. :)) Çok teşekkür ederim ikinize de .. Sevgiler

      Delete
  9. Yaa ben bir türlü alışamadım şu yeşil çaya:( içmek istiyorum ama tam birşeyler içmek için mutfağa gittiğimde bir bakmışım kahve hazırlamaya başlamışım.. Kahveciyiz biz. Her türlü içeceği denemeyi severim, içerim ama alışkanlık haline getirmek lazım işte böyle faydalı şeyleri de.
    Şimdi burada böyle mis gibi fotoğraflarla görünce yine özendim, tekrar bir deneme yapacağım...
    Gül de alayım bari...

    ReplyDelete
  10. fotoğraflar muhteşem , yeşil çayı sevmem ama bu fotoğraflar, yeşil çayı bile içirir... ben kahveciyim...

    ReplyDelete
  11. Yeşil çay çok güzel bence de ama asıl içinde balla çok seviyorum ben, bal o acımsı tadı alıyor sanki.. Bir de böyle şeyleri içerken ben tadı biraz acı bile olsa vücuduma faydalı olacağını bildiğimden büyük bir istekle içiyorum. Motivasyonum sağlık! Size de afiyet olsun.. :)

    ReplyDelete
  12. ah bende nasıl deli gibi içerim biliyor musun Ayşegül. Sabah kahvaltısından sonra hemen yaparım kendime de, Mete ye de bir bardak. Sallama poşetleri sevmem, demliyorum bende.
    En çok EGCG oranı Çaykurun kinde, aklında olsun. Ben liptonda alıyorum ama Çaykur'un teneke kutuda, daha iyi sanki -silindir şeklinde büyük- nanelisi ve sadesi var sadece. Çeşit yok haklısın.
    Gül yapraklı çayı denemedim hiç, bakayım bir bende.

    ReplyDelete
  13. Demlik ve fincanlar harika... Ben kahve değil de, çay tiryakisiyim desem yeridir. En önemlisi ikisini de şekersiz, sade tüketebilmek. Sallama olan hiçbir çaya, çay diyemiyorum. O yüzden aktarlarda gezinmek en doğrusu sanırım :)

    ReplyDelete
  14. The rose buds look great in the cups!

    ReplyDelete