Tuesday, July 16, 2013

Akdeniz Kahvaltısı../ Mediterranean Breakfast



Kahvaltı günün en sevdiğim öğünü ama maalesef bizim evde benden başka seven yok..Sevgili günün bu saatlerini bol şekerli kocaman bir bardak çayla geçirir..Hera ise eskiden acaba bana da bir şeyler düşer mi diye böcül böcül bakarak başımda beklerdi ama artık yaz geldi ve tüm site onun için bir açık büfe haline dönüştüğünden, o da beni bıraktı..

Sonuçta günün bu en güzel saatlerine kendi başıma küçük küçük keyiflerle başlıyorum..İşte bugünde çayımı demledim ve en sevdiğim kahvaltıyı hazırladım..Semizotu, domates ve sadece bizim buralarda bir peynircinin ürettiği kapiçyo peyniri.Tabii üzerine de bol bol zeytinyağ...Kapiçyo çok değişik bir peynir. İtalyanca karışık demekmiş, tulum peyniri ile kaşar peynirinin karışımı gibi bir şey..Şimdi bunun adını karışık koysam kimse ilgilenmezdi  ama kapiçyo dedim herkes en azından bir kere tadına bakıyor diyor satıcı. Günün birinde yolunuz Datça Pazarına düşerse, sakın denemeyi ihmal etmeyin..



Breakfast is my favorite meal of the day..However I am the only one who enjoys this time of the day with little delicacies..Hubby only prefers a big cup of tea with extra extra sugar as his breakfast...Our beagle Hera used to be my constant company but with the arrival of summer our whole building complex turned into a big open buffet for her..She prefers to visit the tables of our neighbours everyday..

So I am usually alone during these times of the day and today I prepare myself my favorite Mediterranean breakfast..Fresh purslane, tomatoes and a special kind of cheese named kapiçyo which is produced only in this area..It is a mixtue of two best known Turkish cheeses kaşar and tulum..And of course a generous dose of olive oil on top of everything..If you ever stop at Datca's market on Saturdays dont forget to taste this delicious and very special cheese..




10 comments:

  1. Kahvaltı günün en güzel öğünü! nasıl sevilmez...Tercihleriniz de mükemmel görünüyor...

    ReplyDelete
  2. Thanks for the cheese information, I will buy some at the market.

    ReplyDelete
  3. Thanks for the cheese information, I will buy some at the market.

    ReplyDelete
  4. Hiç duymamıştım, ne ilginç? Ama ben de pek sevmem kahvaltıyı, zaten gece çocuğuyum ben, gün geç başlasın, ama hiç bitmesin isterim. Gece atıştırmaları falan daha uygun bana. Ama ben de bizim evdeki sevgilinin hatırına işten eve terfi ettiğimden beri sabahları kahvaltı sofrası kuruyorum, bildiğin gibi değil :))

    ReplyDelete
  5. Merhaba;
    Benim de günün en sevdiğim öğünü kahvaltıdır ve kahvaltıları birileri eşliğinde yapmayı severim en çok da. Yaz kahvaltıları da hep bir başka olur öyle değil mi? Güne umutla ve mutlulukla devam etmek için yegane sebeptir güzel kahvaltılar. Hiç bir şeye değişmem. Peyniri çok merak ettim. Umarım bir gün tatma imkanı bulurum. Peynir canavarıyız biz eşimle. Buraya gelirken hep daha çok peynir getirmeye çalışıyoruz ama havayollarında yük sorunu oluyor. Hep değişik peynirleri tadıyoruz elimizden geldiğince. Bize değişik tatlar olsun zaten. Bu peyniri de not alıyorum belki bir gün tanışırız kendisiyle. Afiyet olsun size, bizim için de yiyin keyifle. Ayrıca kaşar ve tulum karışımı olması çok cezbetti eminim şimdi gidip eşime baak böyle böyle bir peynir varmış desem tamam hemen not al gidince alalım der gözleri kocaman açılır sevinçten:) Ayrıca karışık ismini ben daha çok sevdim:)

    ReplyDelete
  6. Kahvaltının mutlulukla ilgisi olduğuna ben de inananlardanım. Afiyet olsun...

    ReplyDelete
  7. Çok enfes gözüküyor.Ellerinize sağlık :))

    ReplyDelete
  8. Offf bir hafta önce yazsaydınız ya şu yazıyı! Datça pazarına beş kere filan girip çıktık geçen Cumartesi. Şimdi Istanbul'dayım. Bir daha sefere artık ne yapalım.

    ReplyDelete