Friday, July 19, 2013

Ambalaj Meseleleri...





Ben aslında çok kolay bir tüketici sayılırım..İyi ambalajlanmış hemen hemen her ürünü satabilirsiniz bana..Şişelere, kavanozlara, teneke kutulara bayılıyorum..Özellikle yurt dışına çıktığımda, büyük marketler mutlaka ziyaret edilir, ve çoğu kez içinde ne olduğunu bilmediğim teneke kutular ve kavanozlarla dönmüşlüğüm çoktur..Geçenlerde bir yerde okudum, doğru mu yanlış mı bilmiyorum ama çiçeklerin özellikle de ortancaların teneke kutularda daha iyi yetiştiğini duydum.. Şimdi büyük teneke kutu peşindeyim...Türkiye'nin içine çiçek ekilen teneke kutu ikonu malum Vita ama ondan sonra üreticiler iyi tasarımcılarla çalışmamışlar sanki..Şimdilik gözüme kestirdiğim bir ayçiçek yağı var  ama ondan da çok emin değilim...Yakında bir Uzakdoğu seyahatimiz var, belli mi olur belki oradan tangır tungur koca tenekelerle dönebilirim :))

Bu sabah bahçeden kestiğim çiçeklerim ise daha önceki hayatlarında sirke, meyve suyu ve sos şişesi olarak hizmet etmiş şişelerde sunuluyor..Var mı sizinde böyle ambalajını çok sevdiğiniz ürünler??



To tell you the truth  I am actually a pretty easy consumer..You could sell me almost anything if you package them nicely..I especially love bottles, jars and tin cans..Market aisles are great hunting areas for me..Recently I read somewhere there plants especially hydrangeas grow much better in tin cans so I am trying to some products selling in nice tin cans..

I picked these flowers this morning from the garden and I put them in bottles which served as vinegar, fruit juice and souce bottles in their previous lives..




17 comments:

  1. siz teneke kutu deyince aklıma yeni dekupaj yaptığım kutular geldi.marmarabirlik zeytin kutuları uzun ve inceler ama.size daha büyükleri gerekiyor galiba

    http://sumeyrasozen.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Benim de aklıma ilk teneke zeytin kutuları geldi :) Ambalaj konusunda aynı fikirdeyiz sanırım, içindeki yerine ambalajı için aldığım ürün çok olmuştur benim de :)

    ReplyDelete
  3. Olmaz mı hiç ?
    Ortanca teneke saksıda ihtiyacı olan mineralleri alabildiği için daha sağlıklı gelişim gösteriyormuş ama gerçekten de o kadar büyük saksıyı nereden bulacağız?

    Uzak Doğu seyahatiniz için şimdiden iyi yolculuklar diler,- naçizane -bol bol fotoğraf sipariş ederim :)
    Mutlu hafta sonları!

    ReplyDelete
  4. Bonne Maman reçelleri var, onların kavanozlarına bayılıyorum! Hatta marmelat/reçel çok bayılmadığım halde, o kavanozun albenisine kapılıp -bodur, bardak şeklinde, kapağı kırmızı/beyaz pötikareli nefis bir kavanoz- eve reçelle döndüğüm hep olur:)
    Sonra o kavanozları vazo, tealightlık, hatta bazen bardak olarak kullanıyorum, çok sevimli görünüyorlar:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah bende de vardır onlardan, hatta kavanozlardan bir kaçı kırıldı ama kapaklarını atmaya kıyamadım bu seferde :))

      Delete
  5. Benim favorim teneke çay kutuları, bunları boyayıp, dekupaj falan yapıp kullanıyorum, bayılıyorum..Dışarıdan ise seramik kavanozlardaki hardallardan taşıyorum ben de, beyaz, krem, toprak tonlarındaki bu kavanozlar, öylece, hiç bir şey yapmadan öyle şık duruyorlar, öyle kullanışlı oluyorlar ki...

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. kutu merakı bence derin araştırma gerektiriyor :))) çocukluğumdan beri, aile fertleri, arkadaş, eş dost, ne zaman bir kutu konusu olsa , beni anarken ''kutucu'' lakabım ismimle bir gelir. kutuları atmaya asla kıyamam. ben sardunyalarım için datça pazarındaki, peynircilerden, peynir tenekeleri istedim sonra onları sevdiğim renklere boyadım...kutu boyama konusun da oldukça deneyimlisiniz...eminim çok güzel saksılar üreteceksiniz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peynirciler hiç aklıma gelmemişti, en kısa sürede bakılacak :))

      Delete
  8. mg2.tradeee.com/photo/11659329/Tin_Can.jpg
    gönderebilirim:))) bende iş yerinde içinde kapaklı olduğu için bitki çaylarımı tutuyorum.
    sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bir türlü göremedim fotoğrafı ama ilgin için çok teşekkür ederim :))

      Delete
    2. Ayşegül hanım resimdeki MİLLER biranın yuvarlak kovası idi. Yine de karar değiştiriseniz haberim olsun kutu hazır durumda.
      sevgiler

      Delete
  9. 5 kg lık teneke salça kutuları var. Benim gibi bir restaurant çalışanı tanıyorsanız, yaşadınız. Haftada bir tane elinizde :) Keşke yakınımda olsanız.. Bu arada " teneke kutu sevmeyen bizden değildir" Diyorum. Sevgiler.

    ReplyDelete
  10. Ben de bayılırım ama evde ambalaj malzemelerinin çöpe atılmak için olduğunu söyleyerek bana muhalefet eden biri var:))
    Dinlememeye çalışsam da etkili oluyor tabii:))

    ReplyDelete
  11. ortancaların teneke kutuda yetişince daha güzel olduğunu öğrendim, bir teneke kutu edindim, pek özelliği olmayan. ama ben gönlümce süsledim kutuyu güzel oldu. bulamazsanız bu yöntemi deneyibilrsiniz:)
    sevgiler

    ReplyDelete
  12. Lovely, the only word that croossed my mind! So simple and nice.

    ReplyDelete
  13. Tenekenin bitki gelişimine yararını duymamıştım daha önce ama zeytin tenekelerine dikilmiş sardunyalara bayılırım ben de. Tam Ege klâsiği :). Sevgilerimle...

    ReplyDelete