Thursday, July 25, 2013

Mevsimler../ Seasons..

Daha önceden de bir yazımda yazmıştım yanılmıyorsam, Datça'ya taşındığımızdan beri mevsimlere göre yaşar olduk demiştim...Hayatın getirdiği bir sürü yükümlülükten dolayı, günlerin ve ayların farkında olsak da, hayat burada bizim için mevsimlere göre akıyor..İlkbahar, yaz sonbahar, kış ana mevsimler ama bir de çiçek böcek mevsimleri var..Mesela çilek mevsimi benim için yaz'ın başlangıcıdır..Burada yakınlardaki tarlalarda yetişen çileklerden haziran başında 2-3 hafta bol bol yer sonra bırakırız, market mallarına rağbet etmeyiz...

I think I wrote before that since we moved to Datca, we started to live according to seasons..Of course we are aware of the days of the week and months of the year because of our various commitments but  natural rhythm of our life goes according to seasons..Apart from the four main seasons, there are seasons for flowers and fruits...For example strawberries tell us that the summer has finally arrived...They are growing in the nearby fields and for about 3 weeks in early June we stuff ourselves with strawberries...





Ama bu yaz biraz mevsimler karıştı..Ara sıra ben çok sıcak, çok sıcak diye bağrınsam da bu yıl Datça'da yaz oldukça serin geçiyor..Deniz suyu bile daha doğru dürüst ısınmadı...Durum böyle olunca sanırım çiçekler, meyvelerde zamanı şaşırdı..Baktım geçen gün ileriki tarlada çilek yetiştiren Mustafa, istermisin Ayşegül Abla diye bir torba çilek getirdi..İstemem mi...

Bu hafta başındaki sabah yürüyüşümüzde de yılın ilk kum zambağını gördük..Kum zambakları Eylül başında açar ve bizim için Akdeniz sonbaharının ilk habercisidir...Ancak onlar açtıktan sonra günler yakıcı sıcaklığını kaybeder, gecelere de hafif bir serinlik gelir..Ama baktım ki şimdilik bir tanecik olsa da açmış...Aşağıdaki fotoğraflarım geçen yıldan...

Eğer olurda sizde deniz kenarlarında yaşayan bu mis kokulu zambaklara rastlarsanız lütfen koparmayın..Nesli tükenen türler arasında olduğu için koruma altındalar...Bundan 15 yıl kadar önce bütün kumsal boyu öbek öbek açarken maalesef yıllar geçtikçe kopartıla kopartıla burada da sayıları oldukça azaldı..

But this year seasons are a bit mixed up..We are going thru a rather cool summer this year..Even the sea water is not really warm yet..Well, as things are like that couple days ago one of the farmers brought me these strawberries...It was surprising to find them in the middle of the summer as we are not buying any from the supermarkets..Then later we saw the first sand lily of the year...They usually bloom early September and signals the arrival of Mediterranean autumn.. Only after they bloom, the boiling how weathers started to disappear and night become much cooler..Photos below are from last year...

If you happen to come across these beautiful flowers please dont pick them up as they are listed under the endangered species.. For about 15 years ago, they were blooming a lot in our beach but now we are seeing them less and less..





16 comments:

  1. bizim buralarda bol esintili geçiyor. çileklerin kokusunu aldım sanki:)

    ReplyDelete
  2. İlk kez sardunyalarımız bu kadar çoşkulu ama, normalde çok sıcağı sevmedikleri için, havaların serin gitmesi onlara yaradı, bakıp bakıp mest oluyorum...
    Çileklerin miss gibi kokulu olduğu fotoğraflardan belli. Afiyet bal şeker olsun..

    ReplyDelete
  3. İzmir'de de gündüzleri sıcak ama akşamları nispeten serin geçiyor. Neyse ki akşamları serin geçiyor da uykudan dinlenerek kalıyoruz.

    Çilek kadar fotojenik başka meyva var mı acaba? Kokusu burnuma geldi desem...
    Hera yine çok güzel maşallah!

    İzmir'den sevgiler selamlar!

    ReplyDelete
  4. Datça'nın özellikle havasının çok methini duydum, kızkardeşim ailece bir yaz tatiline gitmişlerdi, anlata anlata bitiremedi:)çilekler ve kum zambakları çok güzel, umarım nesilleri tükenmez:( son fotoğraftaki köpek de çok tatlı...
    sevgilerimle

    ReplyDelete
  5. Çileği dalından koparıp yemek gibisi yok zaten.. Annemin balkonundaki çilekler gözümün önüne geldi de şimdi.. Miss.. Çok şanslısınız oraların tadını çıkardığınız için..

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Cennet gibi bir yerde yasamak bir ayrıcalık sanırım.çiçeği, çileği tarladan toplamak kum zambaklarindan almak mevsimin sona erdiği haberini bize ne kadar uzak seyler.senin mutluluğunu paylaşarak mutlu olyoruz biz de.her anın tadını alarak geçsin gunleriniz.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Mevsim bu sene tuhaf hakikaten, hatta öyle ki gece bahçede polarla oturabiliyorum. Kum zambağını ilk kez gördüm, yada görmüşsem bile dikkat etmemişim belli ki. Yazlığa (Turunç) gidince bakacağım bizim oralarda da var mı diye.

    ReplyDelete
  10. Gerçekten bu yaz bir garip :).Fakat siz orda tadını çıkartıyorsunuz gibi duruyor.Yerinizde olmak isterdim :))

    ReplyDelete
  11. Kum zambağı? hiç duymamıştım. Demek sonbaharın habercisi, demek nesli tükeniyor. Nasıl kıyılır da koparılır ki bu? Paylaşımınız ve haberdar ettiğiniz için çok teşekkürler.

    ReplyDelete
  12. Sanırım en çok hayalini kurduğum şey denizi gören bir yerde yaşamak. Denize yakın olmanın verdiği o iç huzurunu öylesine özlüyorum ki. Yazınızı severek okudum kum zambağını da bilirim kırılgan görünümü etkiler beni. Daha yaz için sevinmeye yeni başlamışken sonbaharı haber veren bu kum zambağının çıkmış olmasına üzüldüm doğrusu. Yalnız yazının bitimindeki plajın görüntüsünde aklım takılı kaldı:)Şimdi bütün gün orada olmayı hayal eder dururum.
    Sevgilerimle

    ReplyDelete
  13. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    ReplyDelete
  14. Datça denizi ısınmamış ama Sinop'ta deniz sıcak. Kum zambağını severim .Sinop'ta var ayrıca Kum zambağı adlı oyunum var sevgiyle kalın

    ReplyDelete
  15. Beautiful flowers! Hera seems to appreciate them too.

    ReplyDelete
  16. çilekler ye beni ye beni der gibi duruyor datça ve resimler çok güzel

    ReplyDelete