Saturday, July 6, 2013

Modifiye edilmiş limonlu kek/ Modified Lemon Cake...


Sanırım daha önceki yazılarımda bayağı bir mutfak özürlü olduğumu yazmıştım...Uzun yıllar yalnız yaşadım, ya dışarda yerdim, ya da evde pratik bir şeyler..Evlendikten sonra da bu durum pek değişmedi..Sevgili 3 gün önüne yemek koymasam bir şey demez, gider peynir ekmekle gül gibi geçinir gider....Yemek bir şekilde hallediyorum da pasta böreklerde durum daha da vahim...45 yaşıma kadar mikro dalga dışında başka bir fırınım olmadı desem durumu anlarsınız sanırım..

Geçen ay çaya misafirlerimiz gelecekti, limonlu şeyleri çok sevdiğim için limonlu kek yapayım dedim..Öyle tariflere falan çok aklım ermediği için gittim marketten hazır kek unu aldım... Beceremedim..Şimdi diyebilirsiniz ki her şeyi içinde olan hazır keki pişirmek ne kadar zor olabilir ki...Nasıl oldu bilmiyorum ama keki kalıptan kaşık kaşık yemek zorunda kaldık. (misafirlere vermedim tabili :))....Ama bu durumlarda  çok kindarımdır da..Bir gün seni yeneceğim limonlu kek dedim ve 1-0 sahadan yenik ayrıldım...

Sonra bir kaç gün önce yabancı bloglarda gezinirken bu tarifi gördüm..8 yaşındaki kızım benden hiç yardım almadan yaptı diye yazmıştı, bloğun annesi...Hırslandım tabiki ve bugünde marketten bir limonlu kek unu aldıktan sonra işe giriştim ve sonuç bu oldu...Ben şimdi her zamanki huzursuzluğumla bu tarife onu bunu ekler tekrar dener dururum ama orijinal hali benim için bile süper basit oldu...
1 paket hazır limonlu kek unu
2 yumurta
1 kaşık limon suyu ve rendelenmiş kabuğu
1/3 bardak kadar sıvı yağ...

9 dakika önceden 190 derece ısıtılmış fırında birer tatlı kaşığı karışımı pişirince bu harika içi yumuşacık modifiye edilmiş limonlu kekten kurabiye ortaya çıktı.. Bu arada geçen kış bana 3-5 kilo aldırtan çikolata parçalı kurabiyemi mükemmelleştirme çabalarımdan biliyorum, kurabiyeyi yumuşak istiyorsanız, aman zamanlamayı atlamayın..Oturun saatin başında bekleyin derim..Bir dakika bile geçse ortaya bambaşka bir şey çıkıyor..

Bu arada bu post'u fotoğraflama da bana sponsor olan komşumuz Mualla Hanım'ın limonları, ve Fahrettin Bey'in nanelerine buradan çok teşekkür ederim :)) 



To tell you the truth my talents in the kitchen are quite limited..As I lived alone for many years, I mostly survived with take a ways or some very practical foods..This did not change after I got married..Hubby could survive very easily with a bid of bread and cheese for days... When it come to bake cakes and cookies I am a totally hopeless case..If I tell you that the only oven I owned until the age of 45 was a micro wave, I think you will easily get the picture..

Last month some of my friends came for tea and I tried to bake them a lemon cake with cake mix..The result was awful..You could wonder how hard it could be to bake a cake from a ready cake mix but at the final end we ate the cake with spoon...I might not have the simple talents in the kitchen  but I can easily become so revengeful easily..So on that day I vowed to beat the lemon cake mix one day in the futıre :))


So couple days ago I came across to this receipe on a blog..The blog mommy was telling that her 8 year old daughter baked these cookies without any help..I had to take this challange, so I ran to the market to get another cake mix, and I am please to tell you that the result is quite satisfactory..I will probably add or subtract certain items from this receipe in the near future but the super easy original is :

1 package lemon cake mix
2 eggs
1/3 cups vegetable oil
1 table spoon lemon juice and some lemon zest.. 

Mixed all the ingredients and bake on a pre heated 190 degress oven for 9 minutes to have soft lemon cookies , modified from a cake mix..

11 comments:

  1. çok lezzetli görünüyorlar...lezzeti karelere sızmış

    ReplyDelete
  2. çok lezzetli görünüyor gerçekten:)okadah tokumki yinede yemek istedim:)kaşık ölçüsüylemi tepsiye koyuyoruz,pek anlamadm orasını:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet bir tatlı kaşığı ölçüde koydum, biraz fazla dolu dolu yaptığımda bile dev büyüklükte oldu kurabiyeler...

      Delete
  3. Kurabiye şeklini nasıl aldılar? Biz beceriksizler için orası biraz muamma oldu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biz beceriksizler için tam doğru bir soru..Bu kıvamda ilk kurabiye pişirdiğimde bende bunun cevabını aramıştım :)) Oldukça yumuşak bir hamur olduğu için fırında pişerken kendisi bu hali alıyor..Ama sakın ufak bir ceviz büyüklüğünden daha büyük toplar koymayın tepsiye, yoksa hepsi birleşip tepsinin tabanını kaplayıveriyorlar.. Tahmin edeceğiniz gibi bunu da yaşamışlığım vardır :)) Bir de yazmayı unuttum, tepsinin altına mutlaka yağlı kağıt....Sevgilerimi gönderiyorum..

      Delete
  4. Görünüşleri pan keke benziyor.Fotoğraf ve sunumlar çok güzel.

    ReplyDelete
  5. İlahi! Çok tatlısınız!

    ReplyDelete
  6. ne guzel bir blog burası. Bayramda datca'ya tatile gelıyoruz arastırmalarımızı yaparken cıktı karsıma bu sayfa. Bende beklerım bloguma kendınızden birşeyler bulursunuz umarım. :)

    ReplyDelete
  7. Tarifden kac adet cikiyor???

    ReplyDelete