Sunday, July 14, 2013

Reyhan Şerbeti../ Basil Drink...


Sevgili Dilek geçen haftalarda mesaj atmıştı..''Ben Beste'nin naneleri bloğunda gördüm yaptım, harika oldu, mutlaka sende yap..'' Benim gibi mutfak özürlü birinin bile yapabileceği kolay bir tarif olunca hemen denendi, komşularla paylaşıldı, onlarda çok beğendi..Bu sıcak yaz ve ramazan günlerinde alkolsüz değişik bir içecek arayanlara kesinlikle tavsiye edilir..

Recently Sibel sent me a message about a basil drink she saw at Beste's Blog and tried..She was telling me that its a great drink for hot summer days, and I should try it..As it looks so easy even for me, I decided to give it a try..I love it, I shared it with my neighbours, they loved it so I can confidently advise this drink for hot summer days..




Bir demet mor reyhan'ın üzerine 1,5 litre kadar sıcak su ekleyip, bir kaç limon dilimi, çubuk tarçın, yarım yemek kaşığı limon tuzu ve 6-8 kaşık toz şeker ekleyip karıştırdıktan sonra soğumaya bırakıyoruz...İşte bu kadar basit..

Add 1,5 litres of hot water to a bunch of of purple (red) basil and stir it with some lemon slices, cinnamon sticks, half table spoon of citric acid and 6-7 spoons of sugar...Let it cool and serve with ice cubes..As you see its very easy, just mix the ingredients and wait..





Link Parties that I joined:

Be Inspired Friday at Common Ground
Feathered Nest Friday at French Country Cottage
Home and Garden Thrsday at A Delightsome Life
Home Sweet Home at The Charm of Home


16 comments:

  1. ben şimdi reyhanı nerden bulucam:((((((
    her şey muhteşem

    ReplyDelete
  2. Yaa Ayşegül abla,inan ne yaptığından çok nasıl sunduğuna bakıyorum.Hayran kalıyorum.Şerbetin tarifini şimdiden unuttum ama çektiğin fotoğraflar hafızama işlendi biliyor musun?O kavanozlar,limonlar,tepsin,nanenin duruşu...Ellerin dert görmesin,makinene ve sana nazar değmesin! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rabia'cım benim gibi mutfak özürlü olunca mecburen sunumlara ağırlık veriyorum :))

      Delete
  3. Bloglarda serinleten yaz içecekleri :)
    Rastlantı mı? İhtiyaçtan mı ?
    Afiyetle için arkadaşım!

    ReplyDelete
  4. Vaaaay çok güzel görünüyor.Reyhan alır almaz denenecek.Resimlere rabia gibi ben de hayranım. çok güzel çekimler yapıyorsun.

    ReplyDelete
  5. Çok güzel olur gerçekten de
    Afiyet olsun

    ReplyDelete
  6. Ayşegül, Yunan adalarında "kaneladha" yaparlar. Bilmem bilir misin? Sırf tarçından. Rengi böyle kıpkırmızı olur, buz gibi tarçın şerbeti... Ona benzettim ben bunu. Seninki malzemeler açısından daha zengin. Reyhan da ferahlık katar. Nefis görünüyor! Ellerine sağlık!

    ReplyDelete
  7. Harika olmuş, ellerine sağlık:)))


    Sevgiler,

    Dilek

    ReplyDelete
  8. Belli ki çok güzel bir içecek. Denemezsem çatlarım:)

    ReplyDelete
  9. hımm hem yapımı kolay hem lezzetli görünüyor.afiyetler olsun..

    ReplyDelete
  10. hemen denenmeli, sunum harika görünüyor, ellerinize sağlık:)

    ReplyDelete
  11. Merhaba;
    Bu şerbet fikrine bayılıyorum. Şu dizilerde falan da bolca adı geçen şerbetlerden hep tatmak istemişimdir ama sanırım şu ana kadar sadece lohusa şerbetini tattım. Onun da tadını hatırlamıyorum:) Bu reyhan şerbetinin rengine bayıldım harika görünüyor. Sıcak yaz günlerinde böyle içecekler çok makbule geçiyor. Ben de geçenlerde dayanamayıp ev yapımı limonata hazırladım. Tabi koca sürahi anında bitti. Burada mor reyhan çiçeği bulamam. Ama Türkiye'den getirdiğim kuru reyhanlar vardı. Komik bir soru mu olacak bilemiyorum ama ondan yapamaz mıyım acaba aynı yöntemle? Mesela kuru biberiyeden de yapıyorlar böyle bir içecek sanırım kuru reyhandan da olur? Eğer olursa hemen denemek isterim. Gerçekten çok güzel görünüyor. Afiyet olsun. Selam ve sevgilerimle:)

    ReplyDelete
  12. Love this! Not only is it beautiful, but it sounds refreshing! Gorgeous photos! I am so delighted that you shared with Home and Garden Thursday,
    Kathy

    ReplyDelete
  13. Harika görünüyor, denemek lazım. :)

    Bu arada bloğunuza, paylaşımlarınıza, fotoğraflara bayıldım.

    Sizi izlemeye alıyorum. :)

    İyi geceler

    ReplyDelete