Monday, October 28, 2013

Nar Mevsimi..

Mevsimleri yaz, kış ve baharlar yerine, çiçek, böcek ve meyvelerle adlandırmayı daha çok seviyorum..İşte şimdi de nar mevsimi...İçini açınca böylesine büyülü bir dünya sunan başka bir meyve var mı bilmiyorum ama yemekten daha çok bölüm bölüm açıp seyretmeye doyamıyorum desem yeridir..Ancak bir kusurum var..Üzüm çekirdeği gibi, nar çekirdeği de yiyemiyorum..Çocukluktan kalma bir tik galiba..Çekirdekli üzümün, çekirdeklerini tek tek çıkartıp yerim ama nar da bu imkansız bir şey..Onun için sürekli olarak bir şeylerin içine karıştırmam lazım..Sonuçta ya salataya karıştırıyorum ya da muhallebiye ama bu uzun nar mevsimini sadece bu iki çeşitle geçirmek biraz sıkıcı oluyor..Suyunu sıkmanın dışında taze narı başka nerelerde kullanabileceğim konusunda bana fikir verebilirseniz çok sevinirim..
Herkese keyifli ve tıpkı Datça'daki gibi yazdan kalma günlerle dolu bir hafta diliyorum..



I love naming the times of the year with the current flower or the fruit of the season..So now its pomagranate season..I just love observing parts of the pomagranate, I think its a fruit that offers a magical world..But I have a problem. Just like the grapes I cant eat the seeds of the pomagranate..I think its a bad habit I developed when I was a small kid..So as a solution, I mix them either with salads or milk deserts but as you can see its a pretty limited menu..Other than drinking its juice, I wonder if you have other dishes that you have use fresh pomagranate...
Wish you a happy and suuny week just like we have in Datca...




10 comments:

  1. eğer kısır seviyorsanız çok yakışıyor
    çok sevgiler

    ReplyDelete
  2. Ne kadar guzel olmuş muhallebin😍
    Nar ı bende çok severim. Ailece o kadar çok tüketiyoruz ki sabahları müsli içinde, akşamları taneleri ile😊suyunu sıkmam pek, kaşıkla dolu tepeleme yemeği seviyoruz. Bu sene nar çokmuş, yaşadık. Mevsimi geçtiği zaman üzülüyorum ama Allahtan dondurucuda saklanabiliyor. Nar lı tarifler kısıtlı ama en çok kullandığım senin gibi tatlılara koyarak ve nar ekşisi yaparak 😊image.jpegimage.jpeg

    ReplyDelete
  3. buzluk kalıplarda dondurarak içeceklere katılabilir.
    sevgiler

    ReplyDelete
  4. Ne güzel kıpkırmızı içleri. İki senedir bizim Altıkoluk'taki nar ağacındakilerin içleri hep çürümüş gibi çıktı. Ağız tadıyla hiç yiyemedim bahçeden. Küçükken bizim evin bahçesinde yan sokakta, her yerde nar ağacı vardı, annem de titiz olduğu için eve nar sokmadığından hep sokakta yerdim narı, o yüzden herhalde nara para vermek gibi bir alışkanlığım olamadı, illa ağacından toplayıp sokakta suyunu akıta akıta yiyeceğim..
    Ama şu muhallebinin üstünde görünce bayıldım, iş çıkışı bir markete uğrayayım bakalım adam gibi bir nar bulabilecek miyim??

    ReplyDelete
  5. Gerçi bu da salata ama çok değişik bir tat. Hatta ikram ettiklerinize ne yediklerini sorun eminim bilemeyeceklerdir. Karnabaharı akşamdan blenderde küçük parçalara ayırıyoruz (pirinç tanesi kadar). İçine iri kırılmış ceviz, nar ekşisi, tuz ve biraz z.yağı ekleyip ertesi güne kadar bekletiyoruz. İkram etmeden önce birkaç dal ince kıyılmış maydanoz ve bolca nar tanesi ekleyip harmanlıyoruz. Afiyet olsun...

    ReplyDelete
  6. Değişik meyvelerden reçel, marmelat filan yaparken içine bir nasın da tanelerinden at, hem değişik oluyor, hem de narlar değerlenmiş oluyor, bizim nar ağacının kudurduğu sene ben bir kısmını böyle eritmiştim stoğun :))...

    ReplyDelete
  7. Ayşegül sabahları kahvaltıda müsli, gevrek gibi şeyler tüketiyorsan, müsli veya gevrek+yoğurt+meyve çok lezzetli oluyor..hatta bazen ben azıcık tarçın da serpiyorum, o gün tatlı krizi yaşamıyorum tarçın sayesinde...meyveyi nar yapabilirsin mesela..
    Ah bir de aşure üzerinde bayılıyorum ben, bol bol koyuyorum narı, aşure vakti yaklaşıyor, annemin aşuresi çok meşhurdur buralarda :)

    ReplyDelete
  8. Bu sene narlar harika. Aşure zamanı da geldi:) Ne hoş olur üzerinde. Sizin fotoğraflar da çok iştah açıcı. Canım çekti.

    ReplyDelete
  9. Nar likörü tabii ki :)) Tarifi benim blogda yazacağım...

    ReplyDelete