Thursday, October 3, 2013

Yağmurun getirdikleri.../ RAin

Salı günü Datça'yı sonbaharın ilk fırtınası ziyaret etti ve yine ilk şiddetli yağmuru yağdı..İstanbul'da yaşarken böyle değildi ama burada yağmuru, fırtınayı saati saatine takip etmeye çalışıyoruz..Çünkü şiddetli yağmur ve fırtına geliyorsa, balkonların toparlanıp kapanması, bahçedeki alet edavatın,mobilyaların, çiçeklerin bir kuytuya çekilmesi gerekiyor..

On Tuesday morning the first storm and the rain of this autumn hit our shores..We were not particularly careful about weather conditions while we were living in İstanbul but here as we have to arrange the house and the verandahs  against the weather conditions, we are following the weather charts..



Pazartesi gecesi de tüm bu hazırlıkları yapıp yattık ve yatakta yine nemli gözlerle küçük kedimiz Hestia'yı konuşuyoruz..(Daha önce olanları burada ve burada okuyabilirsiniz.)Onun yağmurdan ne kadar nefret ettiğini bildiğimiz için, eğer ölmediyse bu yağmur son şansımız, ne yapar ne eder eve gelir diye umutsuz da olsak, o küçücük umut kırıntısını canlı tutmaya çalışıyoruz..Sabaha karşı yağmur ilk damlalarını atmaya başladığında sevgili çıkıp çıkıp bahçeleri kontrol etti, gelen giden yok..Sonra çay demlemek için ben aşağıya indiğimde, bir baktım yarı baygın bir halde bahçenin bir köşesinde yatıyor..Tabii kaptığımız gibi gidip veterinerimizi yatağından kaldırdık..

Şimdi doğrusunu söylemek gerekirse,çocuğuna kötü davranan, ihmal eden anne babaları gördükçe, bu insanların anne baba olmasına izin vermemek lazım diye ahkam kesmişliğim çoktur..İşte aynı hesap bazı insanların kedi sahibi olmalarına da izin verilmemesi lazım..Doğruyu söylemek gerekirse, köpeğimiz Hera'nın aşı ve ilaç zamanlarını ajandamda günü gününe, hatta saati saatine takip ederim ama nedense aynı şeyi Hestia için yapmayı ihmal ettim..Sonuçta da bizim küçük kızımızda çok ciddi boyutta bağırsak parazitleri gelişmiş.. Tabii hemen tedavisine başlandı ve şimdi bol bol iğne yiyip duruyor..Bir kaç günde öylesine zayıflamış ki, toparlanması bayağı zaman alacak ama sanırım işin tehlikeli kısmını atlattık..Şimdilik tek sorun, hiç hali olmasa da, aklı sürekli dışarıda olan ve yarı zamanlı bir sokak kedisi olarak hayatını sürdürmeye alışmış bir kediyi sürekli evde tutabilmek..Nöbetleşe başını bekliyoruz işte, sonbaharın ilk yağmurunun bize geri getirdiği küçük kedimizin....

On Monday night after arranging the house against storm, we discussed about our cat Hestia.. ( You could read about her dissepearance here and here) We had a glimmer of hope...We thought that if she is alive she will use her last power to come to house as she hates rain...And God we were right, a miracle is happened and when the first drops of the rain started to fall, we found Hestia near our garden in a semi dead situation..

Of course we rushed her to the vet and he found and acute condition of parasites on her intestines..After having lots of shots now she is OK and we are hopeful that the worst part is over..Now she is resting at home but its very difficult to keep her at home as she is a part time wild cat and loves to spent time outside..So nowadays we are very busy with cat-sitting to this precious little thing which the first rain of the season brought us back..



53 comments:

  1. dönmüüüüş, umarım iyileşir, umarım döner demiştim.
    kendi kedim gelmiş gibi sevindim. nasıl mutlu oldum anlatamam.
    sevgiler :*

    ReplyDelete
  2. Çok sevindim gelmesine :) Gözünüz aydın :) Çabucak iyileşir inşallah :)

    ReplyDelete
  3. Aaaaa Ayşegülcüm çok sevindim, gözünüz aydın :)
    Şimdi nasıl şefkate ihtiyacı vardır onun..benim oğlan da aynı vaziyette bu ara..:) sanırım yarın da kreşe göndermeyeceğim.
    Sizin hava durumu da bizden çok farklı değilmiş bu arada...Allah kolaylık versin..
    Ama bu havada evde keyif yapmak ta güzeldir ya.. :)
    Sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sizede çok geçmiş olsun Sevgili Ayşe, umarım en kısa sürede hepiniz toparlanırsınız...

      Delete
  4. Dönmesine çok sevindim.Gözünüz aydın... :)

    ReplyDelete
  5. gözünüz aydın ...inanın kendi kedim dönmüş gibi sevindim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bizde inanılmaz mutlu olduk, çok teşekkürler..

      Delete
  6. Glad she is back! Our beach looks like that in winter too!AriadnefromGreece!

    ReplyDelete
  7. içimden bir aes gelecek demişti gözünüz aydın biran önce sağlığına kacuşsun inşallah
    sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkürler, umarım en kısa sürede toparlanır...

      Delete
  8. kediler mucizevidir...çok sevindim...umarım en kısa zaman da iyileşir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hakikaten mucizevilermiş..Hestia benim ilk kedim, onları yeni yeni öğreniyorum..

      Delete
  9. Cok sevindim! kedinizi ne gercekten cok iyi taniyorsunuz umarim bir daha böyle yaramazliklar yapmaz hestia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hastayken evden kaçmasın da ben onun her yaramazlığına razıyım :))

      Delete
  10. Ooohh, gözümüz aydın, inşallah en kısa zamanda parazitlerden de kurtulur, biraz serseri, biraz çapkın ama hep sizinle birlikte mutlu mesut yaşaarrr, gideerr, çok sevindim..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim, inşallah uzun yıllar beraber oluruz...

      Delete
  11. Cok sevindim dondugune,cabuk iyilesir umarim❤️❤️❤️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkürler iyi dileklerin için Sibel...

      Delete
  12. Ohhh neyse ki dönmüş !
    Çok sevindim.
    Biraz yaşlanınca kovsan da gitmiyorlar zaten.
    Tagaddi ev kedisi olsun diye öyle çok uğraştım ki,bir evde kapalı kaldığını yazmıştım anımsıyorsan işte o gün bu gündür " ev kızı " oldu.
    Bu da Hestia için bir dönüm noktasıdır belki de...

    ReplyDelete
    Replies
    1. İnşallah bzimkiside sokakları bırakır da en azından şu önümüzdeki kış döneminde ev kızı olmaya karar verir :))

      Delete
  13. aman aman ne güzel haber aldık akşam akşam...Mete, salonda, seslendim ona hestia dönmüş, bağırsak paraziti varmış...bıdı bıdı bıdı diye..hemen geldi ekrana yapıştı o da. Alp bu akşam prova da gelsin müjdeli haberi vereceğim:)
    Çok sevindim ama çok:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bizde çok mutluyuz Sevgili Emel, Mete ve Alp'e sevgiler...

      Delete
  14. Yazının başlığını okuyunca, "yağmur kayıp kediyi de getirmiş midir acaba" diye düşünmüştüm. Getirmiş. Gözünüz aydın. Küçükken benim de bir kedim vardı. Aşıya götürdüğüm ilk ve tek gün, korkup elimden kaçırdım, veterinerlik binasında (devletin böyle bir kurumu vardı) herkes kovaladı, yakalamaya çalıştı ama kayboldu. Ben iki gözüm iki çeşme eve geldim. Babaannem beni kedinin evi bulacağına dair ikna etemeye çalıştıysa da pek oralı olmadım. Ama gece yarısı geldi. Pencereye tırmandı, camı tıkırdattı. Açtım, girdi, kendisini sevdirdi. Ama sonra bir gün önce deli deli, korkak korkak, mutsuz bakışlarla aynı pencere önünde pinekledi, ağzı yarı aralıktı, salya da akıtıyordu ama saldırgan değildi. Kimileri kuduz dedi, kimi balık kılçığı yutmuş dedi. Çok korkuyordum ama daha çok da üzgündüm. Ve de tam dediğiniz gibi, kediler onları seven sahiplerine ölülerini göstermiyorlar. Gitti ve bir daha da gelmedi. Hala merak ederim; hiç bir müdahale edemediğim sevgili kedim kudurmuş muydu, yoksa hakikaten boğazına kılçık kaçırıp ölümcül yara mı almıştı? Dilerim sizin küçük dostunuz hemen iyileşir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. İyi ki bunu bana Hestia bulunduktan sonra yazdınız yoksa okuyunca salya sümük ağlardım her halde...Küçük bir melekmiş o...

      Delete
  15. dönmesine sevindim, umarım iyileşir çabucak...

    ReplyDelete
  16. Sonbahat yağmurları tüm kasvetiyle içimi sıkar benim, ama bu sefer güzel bir şeye vesile olduğu duymak güzel. Sevindim, inşallah kısa sürede toparlar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bende pek sevmem yağmuru ama bu sefer benim küçük kızımı getirdi bana :))

      Delete
  17. Çok geçmiş olsun. Ben de çok rahatladım, sevindim. İnşallah hemen iyileşir Hestia'nız.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkürler, inşallah hemen iyileşir...

      Delete
  18. Döneceğini içten içe hissediyordum sanki... Önceki yorumumda da söylemiştim, bir şey söylemek için erken diye. Umarım en kısa zamanda iyileşir Hestiacık. Fotoğraflarda o kadar güzel ki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben ikinci gidişinden sonra umudumu iyice kaybetmiştim ama döndü işte :))

      Delete
  19. Ohh geldiğini okuyunca çok sevindim :) İnşallah tedavisi de başarılı olur ve sağlığına kavuşur.

    ReplyDelete
  20. ne güzel fotoğraflar çekmişsin ve ne güzel bir blog hazırlamışsın bayıldım doğrusu

    ReplyDelete
  21. Ay çok sevindim. İyileşecektir de bundan hiç şüphem yok. Evet biraz yaramazlığı olacaktır ama peşinden biraz koşacaksınız artık :)
    Sevgiler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vallahi şu anda her türlü yaramazlığına razıyım onun :))

      Delete
  22. Umarım bir an önce iyilerşirr <3
    okurken tüylerim diken diken oldu

    ReplyDelete
  23. Çocuğun geri dönmesine çok sevindim. Benim de bir kedim var, 9 yaşında, sizinki kaybolduğundan beri çok üzüldüm. Parazitler bütün kedilerin derdi ama düzenli bakımla ve kist-parazit aşısıyla iyileşeceğine eminim.Büyük geçmiş olsun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkürler, ve evet bundan sonra bütün aşılarını takip edeceğim...

      Delete
  24. Hestia kaybolduğundan beri Güçlü'ye her dokunduğumda ona da şifa ve dönüş dileği göndermek adetimiz olmuştu (Güçlü'ye dokunmadan duramam bu arada) ona da anlatıp dururdum sevgili Hestia yı...yazını okur okumaz hem Güçlü'yü kucağıma alıp öptüm defalarca...sanki Hestia'yı öper gibi..şimdi şifa dileklerine devam...

    ReplyDelete
  25. Sevgili Sibel, Güçlü'ye de sana da çok teşekkür ederim..Umarım uzun yıllar hep beraber olursunuz..İkinize de sevgilerimi gönderiyorum..

    ReplyDelete
  26. Ya dönmezse diye önceki postlarınızda yazıp yazıp silmiştim ama büyük olasılıkla iyileşmek için ot yemeye kaçtı Hestia. Kedilerin özelliğidir. Hasta olunca gidip dışarıda kendilerine yararlı otları bulup yiyerek iyileşmeye çalışırlar. Çok şükür geri dönmüş. Umarım en kısa sürede atlatırsınız sıkıntıları. Hestia'ya sevgiler :)

    ReplyDelete
  27. Birkaç haftadır bloglara bakmamıştım, kaybolma yazısından önce bulunma yazısını gördüm neyse ki. Yirmi yaşındaki oğlumuz Tatanka baharda aramızdan ayrılıp yıldız tozu olduğundan beri, böyle haberler daha da çok etkiliyor. Çok sevindim kızınıza kavuşmanıza, öpün göbüşünden benim için, sıkı sıkı sarılın.

    ReplyDelete
  28. Oh my God, I am SO SO SO happy to read these great news!!!!!! I was so worried and afraid too, and almost didn't have the courage to come back and check your blog... I'm really SO thankful! Thank God for the rain!!! I hope little Hestia is doing much better already! Give her a big kiss for me!

    ReplyDelete
  29. Yağmur, fırtına bazen iyi şeyler de getiriyor demek.. Çok çok sevindim, tam ben de onu düşünüyordum, acaba Hera dostu Hestia gitti diye mi öyle hüzünlü bakıyor, ne oldu döndü mü minik kuş diye. Sormaya çekiniyordum.
    Gözünüz aydın! Minik kızınız bir an önce iyileşip sokaktaki hovarda yaşamına geri dönsün inşallah ;)
    Kucak dolusu sevgiler...

    ReplyDelete
  30. Yaa Ayşegül hanım tatile çıkma telaşım vardı blog bakmaya fırsat bulamamıştım. Ama şu anda havaalanındayım, aktarma uçağımı beklerken biraz blog okuyayım dedim ve ilk olarak burya geldim bir haber var mı diye. Neyse ki dönmüş :)) çok geçmiş olsun! Gözünüz aydın :)

    ReplyDelete