Sunday, January 25, 2015

Bol bol gül ve mobilya nasıl boyanır?..

Son dönemde mobilya boyama konusuna çok soru almaya başladım. Bloğumda, ve Sahildeki Ev'in  instagram ve facebook' sayfalarında mutlaka bana sorulan her soruya cevap vermeye çalışsam da biliyorum ki bazen atladıklarım oluyor..Bazen de çok fazla kendimi tekrar etmek zorunda kalıyorum, onun için bana mobilya boyama konusunda en çok sorulan sorulardan bir derleme yapmaya çalışacağım bu yazımda.. Konu mankenleri ise bahçeden topladığım kış gülleri ve son boyadığım dolap.. Ayrıca bu konu çok merak edilen bir konu olduğu için sizlerde hem sorularla, hemde deneyimlerinizle bu yazıya destek olursanız çok sevinirim..Sürekli birbirimizden bir şeyler öğreniyoruz ve öğrendikçe de bu yazıyı mümkün olduğunca geliştirmek istiyorum..Bloglarınızda detaylı anlattığınız mobilya ya da farklı yüzey boyama projelerinize de bu yazıda link vermek istiyorum..

In this post I tried to answer some questions that I have been asked about painting furnitures..As I am obtaining all my products locally, I will not go to details in English.. But I have to tell you that its such a fun and cheap way to give a totally new look to your home.. If you are bored with your old furniture, such be brave and learn some basic skills and products, than spending a fortune to new furniture as well as for a professional paint job..



İlk tavsiyem mobilyalarınızı boyamaktan korkmayın.. Bir zamanlar tonla para verip almış olabilirsiniz ama zamanla zevklerimiz ve tercihlerimiz çok değişiyor, ya da yaşam biçimimiz değişiyor.. Mesela biz.. Tüm mobilyalarımız İstanbul'da yaşadığımız apartman dairesine ve o zaman yaşadığımız hayata çok uyuyordu. Koyu renktiler, daha bir klasiğe yakındılar.. Sonra Datça'ya taşındık, evimizin önünde dalgalanıp duran masmavi Akdeniz, tepede şıkır şıkır parlayan sarı güneş.. Sonuç bizim İstanbul mobilyaları uymadı bu işe.. İlk iş koltukları değiştirmektense, mis gibi beyaz kılıflar diktirdim burada bir ustaya.. Sonra sıra mobilyalara geldi.. Tonla para verip yenilerini almaktansa, ya da  yine tonla para verip bir ustaya boyatmaktansa bu işe kendim soyunmaya karar verdim..

Sonuçta bu işi öğrenmem lazımdı ve şansıma bu konuda Datça'da ahşap boyama kursları düzenleyen çok yetenekli bir hanım vardı.. Ruth'la ilk konuştuğumuzda, tamam tepsiydi, kutuydu falan onları da  boyarım ama ben asıl mobilya boyamak istiyorum dedim.. O da tamam dedi, ve beraber çalıştığımız süre içinde bana pek çok şey öğretti..      



İlk öğrendiğim şey doğru bir astar boya ile aklınıza gelebilecek her türlü yüzeyin boyanabileceği oldu.. Kaplama, metal, ahşap, hasır aklınıza ne gelirse.. Normalde bir mobilyayı boyayacağınız zaman, önce çok sıkı bir zımpara işlemi yapmalısınız, bu işlem sizi hayatınızdan bezdirse de, yeni boyanın yüzeyi tutması, yada yüzeye yapışması için mutlaka gerekli..İşte iyi bir astar boya bu zor süreci atlamanıza yarıyor.. Aslında piyasa da pek çok astar boya var ve eminim bazılarıda çok iyi iş görecektir ama ben ilk günden beri Ruth'un kendi sattığı astar boyayı kullandım ve tek kelime ile harika sonuç aldığım için, biraz fiyatlı da olsa başka bir astar boya arayışına girmedim.. Bana en çok sorulan soru bu astar boyanın ne olduğu.. 

Ruth bu boyayı kendi dükkanında satıyor ve dilerseniz sitesinde spesyal astar adı altında bulabilir ve sipariş verebilirsiniz..


Ben  hemen hemen tüm boyama işlemlerimde evde daha rahat çalışabildiğim için sentetik boyalar yerine su bazlı boyalarla çalışmayı seviyorum.. Hem sonrasında fırçaların falan temizliği çok rahat oluyor hemde tinerle  ve onun hem beni hemde evdeki hayvanları çok rahatsız eden kokusuyla uğraşmak durumunda kalmıyorum..  Su bazlı boyalarda Jotun ve Cuprinol Woodart markalarını kullandım ve her ikisinde de bir sorun yaşamadım..Ama burada fotoğrafını gördüğünüz son dolap boyamamda ilk kez sentetik boya kullandım.. DYO, Dyomat mat dekorasyon boyası.. Tutuculuğu çok iyi ve genel olarak söylenen sentetik boyaların, su bazlı boyalara göre daha dayanıklı olduğu iddası da doğru gibi.. Ama ben bundan sonra yine de su bazlı boyalarla çalışmaya devam edeceğim.. 


Bir diğer önerim, benim gibi bu boya işlerinde acemi biriyseniz, özellikle mobilya boyarken mümkün olan her yerde fırça yerine rulo fırça kullanmanız.. Rulo ile pürüzsüz  ve boyanın eşit yayıldığı bir yüzeyi çok rahatlıkla elde edebilirsiniz..

Benim boyama işlerindeki bir şansımda kişisel zevkimden geliyor.. Ben eskitme yapılmış mobilyaları çok seviyorum ve çeşitli tekniklerle de boyadığım mobilyalara eskitme yapıyorum.. İşte bu eskitme yaptığımdan dolayıdır ki, boyarken yaptığım kimi hatalar çok ortaya çıkmıyor, ya da çok bariz bir şey varsa orayı eskitiveriyorum.. Eskitme işlemini de bir anda değil yavaş yavaş yapıyorum.. Mesela bu dolap için her hafta tam temizlik öncesi zımpara kağıdını elime alıyorum ve karşılıklı bakışmaya başlıyoruz.. Biraz orasına, biraz burasına bir şeyler yapıp bırakıyorum.. İlk anda çok fazla yaparsanız, deneyimle sabittir sonra hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.. Ne zaman bittiğine karar verirsem, ki bu benim durumumda bazen altı ayı da bulabilir, o zaman vernik işine giriyorum..


Vernik olarak ben Datça'da çok fazla malzemeye ulaşma şansım olmadığı için yine  Ruth un dükkanında sattığı mat vernikleri kullanıyorum ama bu konuda deneyip mutlu olduğunuz vernik varsa mutlaka duymak isterim.. Vernik sürerken dikkat etmeniz gereken konu ise hiç acele etmeyip, iyi ve yumuşak bir fırça ile ince bir kat sürmeniz ve mümkün olduğunca aynı yerin üzerinden vernik daha kurumadan tekrar geçmemeniz. Atladığınız yer varsa ikinci ya da gerekiyorsa üçüncü katta halledersiniz..

Son olarak şunu eklemek isterim ki her ne boyamak istiyorsanız sorduğuz on boyacıdan sekizi mutlaka olmaz diyecektir ama asla soru sormaktan yılmayın.. Biz her İstanbula gittiğimizde yapı marketlerde neredeyse bir gün harcıyoruz.. Hepsi öylemi bilmiyorum ama ben Koçtaş Kartal boya departmanından çok şey öğrendim.. Onlar sayesinde koyu kahverengi Amerikan kapılarımızı beyaza boyadık ( Bu konuyu blogda yazmadım ama Amerikan kapı boyası diye bir boya çeşidi var, astar mastar hiç bir şey istemiyor, iki katta kapılarınızın rengini değiştirebiliyorsunuz..) Ve yine onlar sayesinde bu yazımda anlattığım gibi koyu mavi mutfak seramiklerini. bembeyaz yapıverdik.. 
Son olarakta bu yaz sonu balkonun rabıtalarını yaptırırken ustamız ısrarlı sorularıma dayanamadı ve bana bir boya markası verdi.. Astarı içindeymiş.. Hakikaten bizim boyadığı zeminler bir harika oldu ama tabii onlar boyasız ham ahşaptı.. Bir de boyalı zemin üzerinde denemek istiyorum bakalım nasıl olacak..Sonuçları tabiki sizlerle paylaşırım....

İlk anda aklıma gelenler şimdilik bunlar.. Yukarıda da yazdığım gibi bu yazıyı sizlerden gelen sorularla, ya da boyama deneyimlerinizle mümkün oldukça güncellemek istiyorum.. Umarım karşılıklı daha çok şey öğrenebiliriz.. Yine yazdığım gibi ufak tefek aksesuar boyamak değil de, yaptığınız daha büyük boyama işlerine dilerseniz ve bana yazarsanız bu yazının sonunda link vermek istiyorum..

Şimdiden herkese harika bir hafta diliyorum.. 




BLOGGER'lar dan boya tavsiyeleri...


  • Bence etraftaki en başarılı DİY projelerinden çoğuna imzasını atan isimlerden biri Ersin.. If you want to be isimli bloğunda süper yenileme projeleri yapıyor.. Ersin'in kullandığı boya su bazlı Polisan Matrix X1 ve  vernik olarak Polisan mat sprey vernik.. Ersin'in çalışmalarını bildiğim için bende bu ürünleri gözüm kapalı kullanabilirim..


70 comments:

  1. Beautiful! I love roses too and I have them in my garden!

    ReplyDelete
  2. Amerikan kapi boyasiyla dolaplarimizi da boyayabilirmiyiz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok tutucu bir boya ama ufak bir şeyde önce denemek lazım...

      Delete
  3. tam da dolap kapaklarını boyamaya karar verdiğim bir dönemde, bu yazı harika oldu :) akrilikle deneyeceğim...

    ReplyDelete
  4. Bende mobilyalarımı boyamayı seviyorum. Hatta kendime yatak kenarından bir dolap yapmışlığım var. Ben de boya olarak sentetik boya kullanmıştım. Bauhaus dan parke boyasını tavsiye etmişlerdi. Gayet dayanıklı ve verniklemek gerekmiyor. Link gönderiyorum sonuca bir bakın isterseniz. http://hobbyismyworld.blogspot.com.tr/2013/11/yeni-isler.html?m=1 Ayrıca zigon sehpalarımı da yenilemistim. Onun linkide http://hobbyismyworld.blogspot.com.tr/2014/03/sehpa-yenileme-do-it-your-self.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık.. Sentetik boya çok sevmesem de bu boyayıda not olarak aldım. Belki bir gün kullanırım..Çok teşekkür ederim..

      Delete
  5. İlk boya deneyimim konsoldu, onda da daha sonrakilerde de "Polisan Matrix X1" su bazlı metal-ahşap boyası; vernik olarak da yine Polisan'ın mat sprey verniğini kullanmıştım. Hepsi oldukça başarılıydı, hem kokusuz hemde temizliği kolay. Oldukça başarılı bir yazı olmuş! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Verniği hemen deneyeceğim Ersin..Uzun zamandır vernik arıyorum, senin tavsiyene de kesinlikle güvenirim..

      Delete
    2. Ayşegül Abla, blogunda yer vermen beni çok mutlu etti. Teşekkür ederim! :))

      Delete
  6. Eski bisikletimi beyaza boyayıp bahçeye dekor-çiçeklik yapmayı düşünüyorum. Bu yazınız bana iyice cesaret verdi. Koçtaş Kartal'a da çok yakın oturuyorum. Tavsiyeniz için çok teşekkürler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah benimde projelerimden biri bisiklet boyamak ama ben kullandığım bisikleti boyamak istiyorum.. Bir sorun bakalım Koçtaş'a ne diyecekler ve cevabı banada yazarsanız çok sevinirim.. Bu arada dekor olarak kullanacaksanız, siz sprey oya ile halledersiniz gibi geliyor bana..

      Delete
  7. Oh! Mis gibi güller..
    O sözünü ettiğin boyama işleri benim de aklımın bir köşesinde..'' Beyaz, daha çok beyaz diye '' bağıran bir ses var içimde:)) Çok yararlı bilgi paylaşımı için teşekkürler!

    ReplyDelete
  8. Have you tried using wax instead of varnish. I am just about to repaint my kitchen cupboards and would like to avoid using varnish.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I havent tried that yet but as they say it is rather difficult to apply, I am kind of hesitating.. I would love to hear your experience..

      Delete
  9. your roses look stunning against that white wall on your white cupboard, and they remind me of having my roses pruned in the weeks to come.
    i will keep your photos in mind cutting back those bare branches.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Renilde, I am lucky to be living at the Mediterranean climate..

      Delete
  10. Merhaba şu balkon ustanın tavsiye ettiği astari içinde olan boyayi merak ettim ismini verebilirmisiniz???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polisan Home Cosmetic - anti aging.. Ama kendim denemediğim için iyidir ya da kötüdür diyemeyeceğim..

      Delete
  11. Harika bir yazı olmuş, ahşap boyama yapan biri olarak ne kadar niyetlensem de evdeki mobilyalar için -zımpara işi olduğundan- bir türlü cesaret edemiyorum. Ama zımpara gerektirmeyen astar çok işe yarar gibi... Kolay gelsin :)
    Sevgilerimle.

    ReplyDelete
  12. Başarılar Dilerim Yeni Yazılarla...

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. hera'dan haber var mı diye baktım ama?

    ReplyDelete
  15. Bu bir yorum değil. Çok sevdiğim sevgili köpeğinizin kaybolduğunu duydum.Çok üzüldüm. Nilgün Hanım kayıp ilanını Facebook'ta paylaşmış. Ben de paylaştım. Ayrıca Twitter'da da paylaştım. En kısa zamanda bulunmasını yürekten diliyorum.

    ReplyDelete
  16. İnstagram'da Hera'nın kaybolduğunu görünce bir haber var mı diye buraya bakmak istedim. Umarım çoktan bulunmuştur... Çok geçmiş olsun..

    ReplyDelete
  17. Ayşegül Hanım,

    Gözünüz aydın. Hera'nın dönüşüne çok sevindim. Aynı duyguları bende yaşadığım için sizi çok iyi anlıyorum. Dilerim böyle bir olayı bir daha yaşamazsınız. Kucak dolusu sevgiler.

    ReplyDelete
  18. Bloğunuzu çok beğendim. Sizi takibe aldım.....Bende yatak odamı polisan x1 ile beyaza boyadım biraz cesaret yetiyor...:))

    ReplyDelete
  19. restorasyon bölümünü okuduğum zaman el sanatları dersinde tepsi boyadım ama mobilya çok farklı ilk denemelerim yemek odasının sandalyeleri oldu toplamda 8 sandalye vardı bana 4 tane mutfak sandalyesi lazımdı yeni yaptırdığım mutfak masası için 4 sandalyede pes etmiştim zımpara beni zorladı boyamak çok zevkli 3 kat boyadım ama sizin verdiğin bilgiler sayesinde yemek odasının kalan parçalarını boyayıp şu an inşaatı süren müstakil evimizin mutfağına vitrinlerden boyayıp mutfak dolabı yapmak istiyorum teşekkürler ben astar boyayı zımpara yapınca sürülür sanırdım bu bilgi çok işime yarar zımpara yok boyamak var :) http://egemelih.blogspot.com/2014/12/mutfak.html

    ReplyDelete
  20. İnsanlara cesaret veren bir yazı olmuş. Mobilya boyamaya cesaret edemeyenler için güzel bir örnek olmuş. Tebrikler.

    ReplyDelete
  21. Amerikan boyası ile salondaki ahşap kırma kapıyı da boyayabilir miyiz ? Boyamadan önce zımpara yapmam gerekecek mi ?

    ReplyDelete
  22. suntalam mobilyalar da boyanır mı sizce?

    ReplyDelete
  23. Çok güzel bir dekorasyon olmuş paylaşım için teşekkürler.

    ReplyDelete
  24. Merhaba.Cok guzel olmus ellerinize saglik.Bizde fortmanto boyamayi dusunuyoruz.arastirma asamasindayiz:)Dyo hydrolux subazli boyasi ile boyamayi dusunduk.zimpara tabiki yapicaz mecbur:)eger basarili olursak mutfak ve yatak odasi icinde niyetimiz var.bir isteme telasımız var evde kucuk dokunuslar yapalim istiyoruz ins guzel olur:)

    ReplyDelete
  25. Merhaba yazınızda seramik boyamadan bahsetmişsiniz bende istiyorum boyamak daha geniş bilgi verirmisiniz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sonunda mutfak seramikleri de boyandı başlıklı yazımda detayları verdim. Sağ tarafta en çok okunanlar arasında o yazıda var..

      Delete
  26. Merhabalar, vernik uygulamasinin beyaza boyanmis mobilyayi sari gibi gosterdigi soyleniyor siz boyle bir sorun yasadiniz mi? Teşekkürler

    ReplyDelete
  27. Selamlar ayşegül hanım yazınız beni cok mutlu etti dediginiz gibi boyacilar mobilyacilar boyanmaz falan dediler benim mutfak dolaplarimda kaplama beyazaw boyamak istiyorum gerçekten boyanir mi bi umut var mi

    ReplyDelete
  28. Selamlar ayşegül hanım yazınız beni cok mutlu etti dediginiz gibi boyacilar mobilyacilar boyanmaz falan dediler benim mutfak dolaplarimda kaplama beyazaw boyamak istiyorum gerçekten boyanir mi bi umut var mi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boyanır tabii boyanmaz mı.. Ama bence önce boyaları tanımak açısından ufak ufak bir şeyler boyamaya başlayın.. Kendinize güveniniz geldiğince zaten siz duramayacaksınız..

      Delete
    2. Boyanır tabii boyanmaz mı.. Ama bence önce boyaları tanımak açısından ufak ufak bir şeyler boyamaya başlayın.. Kendinize güveniniz geldiğince zaten siz duramayacaksınız..

      Delete
  29. Harika! Her şeyi boyuyorum, ama sıra mobilya boyamaya gelince uzaktan bakıyorum. Bu korkumu yenersem hemen işe koyulacağım :) sevgiler...

    ReplyDelete
  30. Merhaba, kütüphanemi boyamaya karar verdim. Oldu olası rengini sevmedim. Hep boyamayı düşündüm ama cesaret edemedim. Galiba bu yazı beni cesaretlendirdi. Fakat merak ettiğim bir konu var, evin içinde boyama yapılsa yada zımpara işlemi , temizlik açısından çok dert oluyor mu ? Aksi takdirde valide hanım beni vurur :D Yazı harika oldu bu arada bana inanılmaz yol gösterdi.

    ReplyDelete
  31. Teşekkürler gerçekten işime yarayacak anlatımlarınız çok detaylı olmuş. Vakit bulduğum an boya alacağım.

    ReplyDelete